教員一覧

  • HOME      >      
  • 教員一覧

OKADA, Erica

 

セミナー講師

岡田 英理香
OKADA, Erica

教授

Thought Leadership アソシエイトディレクター

 

専攻分野

行動意思決定理論、消費者選択モデリング、消費者心理学

 

担当授業

Knowledge Management (MBA), Global Business (MBA), Global Network Week (MBA), Strategy (DBA)

 

 eokada@ics.hub.hit-u.ac.jp

略歴

プリンストン大学で学士(経済学)、ダートマス大学タックビジネススクールでMBA、ペンシルバニア大学ウォートンスクールで博士号を取得。
メリルリンチでの投資銀行業務やGEキャピタルでのプロジェクトファイナンスの業務経験もある。
ワシントン大学、ハワイ大学、ペンシルバニア大学ウォートンスクールで教員を務めた後、現職。
Journal of Consumer Research, Journal of Marketing, Journal of Marketing Research, Marketing Science などの最高学術誌にて、多くの研究を発表している。


主な論文

  • Okada, Erica Mina (2019), “Differential Construal of Exercise versus Diet and Implications for Weight Control,” Journal of Consumer Research, 4 (October), 528-544.
  • Okada, Erica Mina (2010) “Uncertainty, Risk Aversion and WTA versus WTP” Marketing Science, v.29 n.1.
  • Okada, Erica Mina and Eric L. Mais (2010) “Framing the Green Alternative for the Environmental Conscious Consumer” Sustainability, Accounting, Management and Policy Journal, v.1 n.2.
  • Love, Edwin, Mark Staton, Christopher N. Chapman and Erica Mina Okada (2010) “Regulatory Focus as a Determinant of Brand Value” Journal of Product and Brand Management, v.19 n.7.
  • Okada, Erica Mina (2006) “Upgrades and New Purchases,” Journal of Marketing, v.40 n.7.
  • Okada, Erica Mina (2005) “Justification Effects on Consumer Choice of Hedonic and Utilitarian Goods,” Journal of Marketing Research, v.42 n.1.
  • Okada, Erica Mina and Stephen Hoch (2004) “Spending Time Versus Spending Money,” Journal of Consumer Research, v.31 n.2.
  • Okada, Erica Mina (2001) “Trade-ins, Mental Accounting, and Product Replacement Decisions,” Journal of Consumer Research, v.27 n.4.