学術論文

一橋ICSの教員は、日々の研究結果を、以下のように学術論文として発表しています。
※ 専任教員及び一部の特任教員まで掲載

The Endowment Effect in the Future: How Time Shapes Buying and Selling Prices. Judgement and Decision Making

著 者: Shohei Yamamoto, Daniel Navarro-Martinez
発表年: 2022年

The impact of gender-role-orientations on subjective career success: A multilevel study of 36 societies. Journal of Vocational Behavior

著 者: JaneTerpstra-Tong, David A.Ralston, LenTreviño, Charlotte Karam, Olivier Furrer, Fabian Froese, Brian Tjemkes, Fidel León Darder, Malika Richards, Marina Dabic, Yongjuan Li, Pingping Fu, Mario Molteni, Ian Palmer, Zuzana Tučková, Erna Szabo, Gabrielle Poe
発表年: 2022年
URL: https://doi.org/10.1016/j.jvb.2022.103773

The role of brand coolness in the masstige co-branding of luxuary and mass brands. Journal of Business Research 149 (2022) pp.240-249

著 者: Satoko Suzuki, Saori Kanno
発表年: 2022年
URL: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.04.061

The Antecedents and Consequences of Workaholism: Findings From the Modern Japanese Labor Market. Frontiers in Psychology 2022 Volume 13 Article 812821

著 者: Satoshi Akutsu, fumiaki Katsumura, Shohei Yamamoto
発表年: 2022年
URL: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.812821

The Cultural Variance Model of Organizational Shame and its Implications on Health and Well-Being. Japanese Psychological Research. Volume 64, Issue 2 April 2022 pp,244-266

著 者: Satoshi Akutsu, Ramesh Krishnan, Jinju Lee
発表年: 2022年
URL: https://doi.org/10.1111/jpr.12417

デジタル・トランスフォーメーションのダイナミック・プロセスモデル ー事例アプローチー 『マーケティングジャーナル』2022年41巻3号 pp.44-56

著 者: 藤川佳則 今井紀夫 近藤公彦 大川英恵 堀内健后
発表年: 2022年
URL: https://doi.org/10.7222/marketing.2022.006

デジタル・トランスフォーメーションのダイナミック・プロセスモデル ー概念アプローチー 『マーケティングジャーナル』2022年41巻3号 pp.30-43

著 者: 藤川佳則 近藤公彦 今井紀夫
発表年: 2022年
URL: https://doi.org/10.7222/marketing.2022.005

Failure to drink, failure to launch? A model of the perceived stigma of nondrinkers in the workplace. Applied Psychology Vol. 70, Issue 4 pp.1-27 October 2021

著 者: Sonia Ghumman, Jin Suk Park, Sooyeol Kim
発表年: 2021年
URL: https://doi.org/10.1111/apps.12353

The Impact of Regime Change on the Influence of the Central Bank's Inflation Forecasts: Evidence from Japan's Shift to Inflation Targeting. International Journal of Central Banking, 70th Issue (October 2021)

著 者: Masazumi Hattori, Steven Kong, Frank Packer, Toshitaka Sekine
発表年: 2021年
PDF: ijcb21q4a7.pdf
URL: https://www.ijcb.org/journal/ijcb21q4a7.htm

The impacts of inward knowledge transfer and absorptive capacity on the turnover of host country nationals in MNE subsidiaries: a multilevel modeling approach. Journal of Knowledge Management, Sep. 2021

著 者: Jin Suk Par, Jae Yoon Chang, Taehun Lee
発表年: 2021年
PDF: 10-1108_JKM-03-2021-0182.pdf
URL: https://doi.org/10.1108/JKM-03-2021-0182

インターアクティブ・コントロールを通じた戦略の発現 ー経営会議における実態ー 『原価計算研究』2020 Vol.44 No.2 pp.112-123

著 者: 古賀健太郎
発表年: 2021年
PDF: 44_112.pdf
URL: https://doi.org/10.20747/jcar.44.2_112

Cross-stock market spillovers through variance risk premiums and equity flows. Journal of International Money and Finance Vol. 119, December 2021, 102480

著 者: Masazumi Hattori, Ilhyock Shim, Yoshihiko Sugihara
発表年: 2021年
PDF: 1-s2.0-S0261560621001315-main.pdf
URL: https://doi.org/10.1016/j.jimonfin.2021.102480

Are economic growth and well-being compatible? Welfare reform and life satisfaction in Japan. Oxford Economic Papers, 2021, gpab038

著 者: Francesco Sarracino, Kelsey J. O'Connor, Hiroshi Ono
発表年: 2021年
PDF: gpab038.pdf
URL: https://doi.org/10.1093/oep/gpab038

Nomological Network of Dispositional Mindfulness: Evidence from MIDUS-II and MIDUS-III. International Journal of Psychological Studies, Vol.13, No.3, 2021

著 者: Min-Sun Kim, Atsushi Oshio, Eun-Joo Kim, Satoshi Akutsu, Ayano Yamaguchi
発表年: 2021年
URL: https://doi.org/10.5539/ijps.v13n3p44

Product Creativity as an Identity Issue: Through the Eyes of New Product Development Team Members. Frontiers in Psychology,12 (July 14, 2021)

著 者: Jin Suk Park, Satoko Suzuki
発表年: 2021年
PDF: fpsyg-12-646766.pdf
URL: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.646766

Enablers of postacquisition joint knowledge creation: evidence from joint patenting in high-tech mergers and acquisitions. Journal of Knowledge Management. (July 12, 2021)

著 者: Jeonghwan Lee, Jinju Lee
発表年: 2021年
URL: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/JKM-11-2020-0846/full/html

コロナ禍で加速したテレワーク時代の共感マネジメント ーコミュニケーションモデルの提案と実践手法の検討ー 『マーケティングジャーナル』2021年41巻1号 pp.54-67

著 者: 阿久津聡 勝村史昭 徳永麻子 後藤恵美 木村誠
発表年: 2021年
PDF: 41_2021.032.pdf
URL: https://doi.org/10.7222/marketing.2021.032

COVID-19 and Telework: An International Comparison. Journal of Quantitative Description: Digital Media Vol. 1 2021, 1-35

著 者: Ono, H., Mori, T.
発表年: 2021年
PDF: COVID-19 and Telework_ An International Comparison.pdf
URL: https://doi.org/10.51685/jqd.2021.004

Reputation Incongruence and the Preference of Stakeholder: In the Context of MBA Ranking, Behavioral Sciences 2021, Volume 11 Issue 1, 10

著 者: Jin Suk Park, Mooweon Rhee
発表年: 2021年
PDF: behavsci-11-00010.pdf
URL: https://www.mdpi.com/2076-328X/11/1/10

社会・経済の環境変化が賃金に与える影響についてー高齢化、グローバル化、技術革新によるストレステスト『日本労働研究雑誌』2020年10月号(No.723) pp.4-18

著 者: 小野浩
発表年: 2020年

Charitable behavior in China under the Charity Law: Evaluation of charity advertisements involving in-groups and out-groups

著 者: Suzuki, S., Kohlbacher, F., Akutsu, S.
発表年: 2020年
URL: https://doi.org/10.1002/nvsm.1696

Culture and Business: How Can Cultural Psychologists Contribute to Research on Behaviors in the Marketplace and Workplace? Frontiers in Psychology, 2020.11: 1304

著 者: Masuda, T., Ito, K., Lee, J., Suzuki, S., Yasuda, Y., Akutsu, S.
発表年: 2020年
URL: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.01304

Digital inequalities in time of pandemic: COVID-19 exposure risk profiles and new forms of vulnerability. First Monday.(20200620). Volume 25, Number 7, July 6, 2020

著 者: Robinson, L., Schulz, J., Khilnani, A., Ono, H., Cotton, S.R., McClain, N., Levine, L., Chen, W., Huang, G., Casilli, A.A., Tubaro, P., Dodel, M., Quan-Haase, A., Ragnedda, M.L.R.M., Aikat, D., Tolentino, N.
発表年: 2020年
URL: https://doi.org/10.5210/fm.v25i7.10845

Digital inequalities 3.0: Emergent inequalities in the information age. First Monday.(20200618). Volume 25, Number 7, July 6, 2020

著 者: Robinso, L., Schulz, J., Dunn, H.S., Casilli, A.A., Tubaro, P., Carvath, R., Chen, W., Wiest, J.B., Dodel, M., Stern, M. J., Ball, C., Huang, K. T., Blank, G., Ragnedda, M., Ono, H., Hogan, B., Mesch, G.S., Cotten,, S.R., Kretchmer, S.B., Hale, T.M., Dr
発表年: 2020年
URL: https://doi.org/10.5210/fm.v25i7.10844

Digital inequalities 2.0: Legacy inequalities in the information age. First Monday.(20200617). Volume 25, Number 7, July 6, 2020

著 者: Robinson, L., Schulz, J., Blank, G., Ragnedda, M., Ono, H., Hogan, B., Mesch, M., Cotton, S.R., Kretchmer, S.B., Hale, T.M., Drabowicz, T., Yan, P., Wellman, B., Harper, M.G., Quan-Haase, A., Dunn, H.S.
発表年: 2020年
URL: https://doi.org/10.5210/fm.v25i7.10842

Cross-Cultural Nomological Network of Gratitude: Findings From Midlife in the United States (MIDUS) and Japan (MIDJA). Frontiers in Psychology, v11 (20200526)

著 者: Srirangarajan, T., Oshio, A., Yamaguchi, A., Akutsu, S.
発表年: 2020年
URL: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.00571

We Have Emotions but Can’t Show Them! Authoritarian Leadership, Emotion Suppression Climate, and Team Performance. Human Relations.

著 者: Chiang, J. T.-J., Wang, Z., Chen, X.-P., Liu, H., Akutsu, S.
発表年: 2020年
URL: https://doi.org/10.1177/0018726720908649

The Impact of Multimarket Competition on Innovation Strategy: Evidence from the Korean Mobile Game Industry. Journal of Open Innovation: Technology, Market and Complexity, v6, n1 (2020)

著 者: Lee, J., Park, J.S., Lee, J.
発表年: 2020年
URL: https://doi.org/10.3390/joitmc6010014

THE IMPACT OF MOOD AND EMOTION ON RISK PREFERENCE

著 者: Chan, C.S.R., Mitchell, T.R., Okada, E.
発表年: 2019年
URL: https://journals.aom.org/doi/10.5465/ambpp.2007.26506647

From affect to action: How pleasure shapes everyday decisions in Japan and the U.S. Motivation and Emotion (20190723) Vol. 43 No.6 pp.948-955

著 者: Quoidbach, J., Sugitani, Y., Gross, J. J., Taquet, M., Akutsu, S.
発表年: 2019年
URL: https://doi.org/10.1007/s11031-019-09785-7

ブランド研究の現状と課題 『マーケティングジャーナル』2019年夏号 Vol. 39 No. 1 pp.61-74

著 者: 久保田進彦 阿久津聡 余田拓郎 杉谷陽子
発表年: 2019年
URL: https://doi.org/10.7222/marketing.2019.025

「働く質を高めるための基礎条件―事例研究からの示唆」『日本労働研究雑誌』2019年5月号 (No. 706).pp.28-41.

著 者: 小野浩
発表年: 2019年
PDF: 028-041.pdf

Corporate Innovation in the Age of Digital 数字经济时代的企业创新 Research on Financial and Economic Issues 财经问题研究 2019 Issue 3 pp.13-16

著 者: Sun, K.
発表年: 2019年

Exploring the Relationship between Stereotyping, Prejudice and Discrimination among Japanese. Intercultural Communication Studies 2019 Vol.28 No.1 pp.47-65.

著 者: B-Ikeuchi, C., Robinson, P
発表年: 2019年

Self-Compassion and Cultural Values: A Cross-Cultural Study of Self-Compassion Using a Multitrait-Multimethod (MTMM) Analytical Procedure. Frontiers in Psychology (20181221) Vol. 9

著 者: Montero-Marin, J., Kuyken, W., Crane, C., Gu, J., Baer, R., Al-Awamleh, A. A., Akutsu, S., Araya0Veliz, C., Ghorbani, N., Chen, Z.J., Kim, M.S., Mantzios, M., Rolim dos Santos, D.N. Lopez, L.C.S, Tele, A.A., Watoson, P.J., Yamaguchi, A., Yang, E., Garcia-
発表年: 2018年
URL: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2018.02638

Differential Construal of Exercise versus Diet and Implications for Weight Control. Journal of Consumer Research (20190901) Vol. 46 No.3 pp. 528-544

著 者: Okada, E. M.,
発表年: 2018年
URL: https://doi.org/10.1093/jcr/ucy080

Emotional fortification: Indulgent consumption and emotion reappraisal and their implications for well-being. Journal of Consumer Behaviour (20190101) Vol. 18 No.1 pp, 25-31

著 者: Suzuki, S., Hamamura, T., Takemura, K.
発表年: 2018年
URL: https://doi.org/10.1002/cb.1746

Emergence of Value Co-creation: Agent-Based Modelling on Behavioral Patterns of Customer, Corporation, and Regulator. Joint International Conference on Service Science and Innovation and Serviceology Taichung, Taiwan November 13-15,2018

著 者: Fujikawa, Y., Oue, S., Nishiyama, K.
発表年: 2018年

Self-Gifting in Interdependent Cultures: Lonely Mothers and Self-Compassion. European Association for Consumer Research 2018 Vol.11 pp.50-54

著 者: Suzuki, S., Kanno, S.
発表年: 2018年
PDF: E-11.pdf
URL: https://www.acrwebsite.org/volumes/1700129/volumes/v11e/E-11

Nudge and Willingness to Work  日本経済学会2018年度秋季大会 2018年9月8日 学習院大学

著 者: Yamamoto, S., Quoidback, J., Navarro-Martinez, D., Akutsu, S.
発表年: 2018年

Revisiting the Creation of Meaning by Media: A Perspective from Japan. Markets, Globalization & Development Review Vol. 3 No. 1 Article 4 2018

著 者: Satoko Suzuki
発表年: 2018年
URL: https://doi.org/10.23860/MGDR-2018-03-01-04

Career mobility in the embedded market: a study of the Japanese financial sector. Asian Business & Management (20200806) Vol. 17 No. 5 pp.339-365

著 者: Ono, H.
発表年: 2018年
URL: https://doi.org/10.1057/s41291-018-0042-x

Because I’m afraid to be punished, I don’t give: The role of relational mobility and fear in charitable behavior Proceedings for the 2018 International Conference of Asian Marketing Associations

著 者: Suzuki, S., Akutsu, S., Fujikawa, Y.
発表年: 2018年

Bicultural brand personality model: A case of Japan and the U.S. 2018 Global Marketing Conference at Tokyo Proceedings 2018, 174.

著 者: Suzuki, S., Akutsu, S., Haga, M.
発表年: 2018年
URL: http://gmcproceedings.net/html/sub3_01.html?code=350753

Finding a Better Match for Creative Collaboration: A Dyad Level Analysis of Academic Co-Authorship. Academy of Management Proceedings Vol. 2018 No.1

著 者: Kim, H., Lee, J., Park, N.
発表年: 2018年
URL: https://doi.org/10.5465/AMBPP.2018.16260abstract

結果またはプロセス重視のサービス・リカバリーに対する評価と行為同定の関係『流通研究』2018年21巻第1号 pp.67-75

著 者: 鈴木智子 竹村幸祐 浜村武
発表年: 2018年
PDF: 21_67.pdf
URL: https://doi.org/10.5844/jsmd.21.1_67

Preference and strategy in proposer’s prosocial giving in the ultimatum game PLOS ONE 20180305 Vol.13 No.3

著 者: Inaba, M., Inoue, Y., Akutsu, S., Takahashi, N., Yamagishi, T., Georgantzis, N.
発表年: 2018年
URL: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0193877

Revisiting the Creation of Meaning by Media: A Perspective from Japan. Market, Globalization & Development Review 2018 Vol.3 No.1

著 者: Suzuki, S.
発表年: 2018年
URL: https://doi.org/10.23860/MGDR-2018-03-01-04

Why Do the Japanese Work Long Hours? Sociological Perspectives on Long Working Hours in Japan. Japan Labor Issues February-March 2018 Vol.2 No. 5 pp.35-49

著 者: Ono, H.
発表年: 2018年
PDF: 005-03.pdf

Consumer evaluation of healthy, unpleasant-tasting food and the post-taste effect of positive information. Food Quality and Preference 2018 Vol.66 pp.107-110

著 者: Suzuki, S., Park, J.
発表年: 2018年
URL: https://doi.org/10.1016/j.foodqual.2018.01.006

Making a Good Impression at Work: National Differences in Employee Impression Management Behaviors in Japan, Korea, and the United States, Journal of Psychology, 2018 Vol.152 No.2 pp.110-130.

著 者: Krieg, A., Ma, L., Robinson, P.
発表年: 2018年

Inter-linkages between Educational Institutions and White Collar Labor Mobility : A Comparative Study in Japan, Germany, and the U.S.A. Kindai Management Review 2018 Vol.6 pp.100-115

著 者: Robinson, P., Ito, K.
発表年: 2018年
PDF: vol6_7.pdf

Optimism and the Conserved Transcriptional Response to Adversity. Health Psychology : Official Journal of the Division of Health Psychology, American Psychological Association 2018 Vol.37 No.11 pp.1077-1080

著 者: Uchida, Y., Kitayama, S., Akutsu, S., Park, J., & Cole, S. W.
発表年: 2018年
URL: https://doi.org/10.1037/hea0000675

Consumer evaluation of healthy, unpleasant-tasting food and the post-taste effect of positive information. Food Quality and Preference 2018 Vol.66 pp.107-110

著 者: Suzuki, S., Park, J.
発表年: 2018年

The Impact of Collaboration Structure and Participant Attributes on Performance: Evidence from Korean Music Industry. Korean Management Review December 2017 Vol. 46 No. 6 pp.1713-1740

著 者: Lee, J., Kim, H., Park, N. K.
発表年: 2017年

Relationships of collapse: network brokerage, opportunism and fraud in financial markets. International Journal of Social Economics (20171204) Vol.44 No.12 pp. 2097-2111

著 者: Hannibal, B., Ono, H.
発表年: 2017年
URL: https://doi.org/10.1108/IJSE-02-2016-0058

Relationships of Collapse: Structural Holes, Opportunism and Fraud in Financial Markets International Journal of Social Economics 2017 Vol.44 No.12 pp.2097-2111

著 者: Hannibal, B., Ono, H.
発表年: 2017年
URL: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/IJSE-02-2016-0058/full/html

Kolon FnC's Global Expansion Strategy. Asian Case Research Journal 2017 Vol. 21 No.2 pp.253-280

著 者: Kim, H., Kwon, K.-H., Lee, J.
発表年: 2017年
URL: https://doi.org/10.1142/S0218927517500092

The Evolution of Inflation Expectations in Japan Journal of the Japanese and International Economies 2017 Vol.46 pp.53-68

著 者: Hattori, M., Yetman, J.
発表年: 2017年
URL: http://hermes-ir.lib.hit-u.ac.jp/hermes/ir/re/28695/DP662.pdf

The Dual Influences for Authoritarian Leaders' negative Emotional Labor on Followers OCB and CWB. Academy of Management Annual Meeting Proceeding 2017 Vol.1 No.14936

著 者: Chiang, J.T-J., Liu, H., Zhang, Y., Akutsu, S., Katsumur, F.
発表年: 2017年

Alliance Portfolio Complexity and Order-ofEntry Learning Effects in Int’l Alliance Formations. Academy of Management proceedings Vol.2016 No.1

著 者: Lee, J., Park, N. K., Paik, S.
発表年: 2017年
URL: https://doi.org/10.5465/ambpp.2016.16985abstract

Revisiting Alliance Formation: The Moderating Effect of Alliance Portfolio Complexity and Alliance Termination. Academy of Management Proceedings Vol. 2017 No.1

著 者: Lee, J., Park, N., Park, S.
発表年: 2017年
URL: https://doi.org/10.5465/AMBPP.2017.16602abstract

Leading with Emotional Labor:Gender Differences in Leader Emotional Labor and Employee Performance. Academy of Management Proceedings Volume 2017, Issue 1 01 Jan 2017

著 者: Chen, L., Akutsu, S., Katsumura, F., Liu H., Zhang, Y.
発表年: 2017年
URL: https://doi.org/10.5465/AMBPP.2017.15283abstract

The Dual Inferences for Authoritarian Leaders’ Negative Emotional Labor on Follower OCB and CWB. Academy of Management Proceedings Volume 2017, Issue 1 01 Jan 2017

著 者: Chiang, J. T-J., Liu, H., Zhang, Y, Akutsu, S., Katsumura, F.
発表年: 2017年
URL: https://doi.org/10.5465/AMBPP.2017.14936abstract

Globalization and Greater Flexibility in the Japanese Labor Market: Exploring the Macro-Micro Link. Journal of Asia-Pacific Business 2017 Vol.18 No.4 pp.242-261

著 者: Ono, H.
発表年: 2017年
URL: https://doi.org/10.1080/10599231.2017.1383133

国家ブランドの分析枠組み:ブランド・パーソナリティ分析とステレオタイプ内容モデルからのアプローチ 日本マーケティング学会 カンファレンス October 2017 Vol.6 pp.168-172

著 者: 井上裕珠 阿久津聡
発表年: 2017年
URL: https://www.researchgate.net/publication/325642038_guojiaburandonofenxizuizumiburandopasonaritifenxitosutereotaipuneirongmoderukaranoapurochi#fullTextFileContent

The role of anger regulation on perceived stress status and physical health. Personality and Individual Differences (20171001) Vol.116 pp.240-245

著 者: Yamaguchi, A., Kim, M.-S., Oshio, A., Akutsu, S.
発表年: 2017年
URL: https://doi.org/10.1016/j.paid.2017.03.053

Globalization and the Erosion of Job Security in the Japanese labor Market: Exploring the Macro-Micro Link. Proceedings of the Emerging Trends in Marketing and Management International Conference, Bucharest 2017 p.43

著 者: Ono, H.
発表年: 2017年

Effects of cultural orientation, self-esteem, and collective self-esteem on well-being. Psychological studies 2017 Vol. 62 No.3 pp241-249

著 者: Yamaguchi, A., Akutsu, S., Oshio, A., Kim, M.-S., SpringerLink
発表年: 2017年
URL: https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs12646-017-0413-y

Self-expression and relationship formation in high relational mobility environments: A study of dual users of American and Japanese social networking sites. International Journal of Psychology : Journal International De Psychologie 2017 Vol. 52 No.3

著 者: Takemura, K., Suzuki, S.
発表年: 2017年
URL: https://doi.org/10.1002/ijop.12208

Influences of Social Capital on Natural Disaster Research in Japan. Journal of Sustainable Development Vol.10 No.3 pp46-54

著 者: Yamaguchi, A., Kim, M.-S., Oshio, A., Akutsu, S
発表年: 2017年
PDF: 65861-249321-1-PB.pdf

Influences of Social Capital on Natural Disaster Research in Japan Journal of Sustainable Development Vo. 10, No. 3, 2017 pp.46-54

著 者: Ayano Yamaguchi, Min-Sun Kim, Atsushi Oshio, Satoshi Akutsu
発表年: 2017年

Effects of functional focus on bounded momentum: Examining firm- and industry-level alliances. Strategic Organization 2018 Vol.16 No.2 pp.167-191.

著 者: Park, N. K., Martin, X., Lee, J., Mezias, J. M.
発表年: 2017年
URL: https://doi.org/10.1177/1476127017696282

How Outcome Agreement and Power Balance Among Parties Influence Processes of Organizational Learning and Nonlearning. Journal of Management Vol.45 No.3 pp.1252-1283

著 者: Van, . V. A., Bechara, J. P., Sun, K.
発表年: 2017年
URL: https://doi.org/10.1177/0149206317698021

Duality of independence and interdependence: An adaptationist perspective: Duality of independence and interdependence. Asian Journal of Social Psychology (201610) Vol.19 No.4 pp. 286-297

著 者: Hashimoto, H., Yamagishi, T.
発表年: 2016年
URL: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/ajsp.12145

A Study on the Impact of Branding, CEO, and Global Learning Capabilities on Export Sales Performance of Korean Fashion Firms. International Business Journal 2016 Vol.27 No.4 pp.41-68

著 者: Kim, H., Lee, J., Park, N.K.
発表年: 2016年

日本の労働時間はなぜ減らないのか?─長時間労働の社会学的考察『日本労働研究雑誌』2016年12月号 No.677:pp.15-27

著 者: 小野浩
発表年: 2016年
PDF: 015-027.pdf

Consuming“to have no self”: Kawaii consumption in Japanese women’s identity work. In P. Moreau & S. Puntoni (eds). Advances in Consumer Research 2016 Vol. 44 pp. 348-352

著 者: Suzuki, S., Kanno, S., Mizukoshi, K., Fujikawa, Y.
発表年: 2016年
URL: http://www.acrwebsite.org/volumes/1021147/volumes/v44/NA-44

Value Co-creation on Open Innovation Platform: Agent-Based Modelling on Behavioral Patterns of Customer, Corporation, and Regulator Proceedings on International Conference on Service Science and Innovation 2016

著 者: Oue, S.
発表年: 2016年

The Effects of Self-Construals and Interactive Constraints on Consumer Complaint Behaviors Across Cultures. Psychological Studies, Vol. 61, No.4, (2016): pp.267-278.

著 者: Yamaguchi, A., Kim, M.-S., & Akutsu, S.
発表年: 2016年
URL: https://doi.org/10.1007/s12646-016-0371-9

Work, meaning, and gene regulation: Findings from a Japanese information technology firm. Psychoneuroendocrinology, v72 (201610): pp.175-181.

著 者: Kitayama, S., Akutsu, S., Uchida, Y., Cole, S. W.
発表年: 2016年
URL: https://doi.org/10.1016/j.psyneuen.2016.07.004

'Meso'-Foundations of Dynamic Capabilities: Team-Level Synthesis and Distributed Leadership as the Source of Dynamic Creativity. Global Strategy Journal, Vol. 6, Issue 3, August 2016, pp.168-182

著 者: Nonaka, I., Hirose, A, Takeda, Y.
発表年: 2016年
URL: https://doi.org/10.1002/gsj.1125

Prosocial Behavior Increases with Age across Five Economic Games. Plos One, v11, n7 (20160714)

著 者: Matsumoto, Y., Yamagishi, T., Li, Y., Kiyonari, T., Yechiam, E.
発表年: 2016年
URL: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0158671

組織力強化プロセスとしての企業ブランディング とその効果 『マーケティングジャーナル 』2016年36巻1号 pp.5-26

著 者: 阿久津聡、勝村史昭
発表年: 2016年
PDF: 36_2016.026.pdf

共同ブランドにおける親ブランドの一致に関する考察 ー 日本における共同ブランド戦略の構築に向けてー 『マーケティングジャーナル』2016年 36巻 1号 pp.72-87

著 者: 鈴木智子、阿久津聡
発表年: 2016年
PDF: 36_2016.030.pdf
URL: https://doi.org/10.7222/marketing.2016.030

Moral Bargain Hunters Purchase Moral Righteousness When it is Cheap: Within-Individual Effect of Stake Size in Economic Games. Scientific Reports, v6 (20160614)

著 者: Yamagishi, T., Li, Y., Matsumoto, Y., Kiyonari, T.
発表年: 2016年
URL: https://doi.org/10.1038/srep27824

Relationship between bicultural identity and psychological well-being among American and Japanese older adults. Health Psychology Open 2016 Vol. 3 pp.1-12

著 者: Yamaguchi, A., Kim, M-S., Oshio, A., Akutsu, S.
発表年: 2016年
URL: https://doi.org/10.1177/2055102916650093

Self-Construals, Anger Regulation, and Life Satisfaction in the United States and Japan. Frontiers in Psychology, v7 (20160531)

著 者: Akutsu, S., Yamaguchi, A., Kim, M.-S., Oshio, A.
発表年: 2016年
URL: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2016.00768

Culture and group-based emotions: could group-based emotions be dialectical?. Cognition and Emotion 2017 Vol.31 No. 5 pp.937-949.

著 者: Lu, M., Hamamura, T., Doosje, B., Suzuki, S.,Takemura, K.
発表年: 2016年
PDF: Culture and group based emotions could group based emotions be dialectical.pdf
URL: https://doi.org/10.1080/02699931.2016.1185394

Cortical thickness of the dorsolateral prefrontal cortex predicts strategic choices in economic games. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, v113, n20 (20160517),pp.5582-5587.

著 者: Yamagishi, T., Takagishi, H., Fermin, A. S. R., Kanai, R., Li, Y., Matsumoto, Y.
発表年: 2016年
URL: https://doi.org/10.1073/pnas.1523940113

When a smile does no good: Creativity reduction among avoidance- versus approach-oriented individuals in dyadic interactions. International Journal of Innovation Management, 2016 Vol. 20 No.4

著 者: Fujiwara, K., Takemura, K., Suzuki, S.
発表年: 2016年
URL: https://doi.org/10.1142/S1363919616400077

スペンス『市場でのシグナリング活動』『日本労働研究雑誌』 No. 669 April 2016:2-5

著 者: 小野浩
発表年: 2016年
PDF: digidepo_11250405_po_002-005.pdf

The Response of Tail Risk Perceptions to Unconventional Monetary Policy. American Economic Journal: Macroeconomics 2016 Vol.8 No.2 pp.111-136

著 者: Hattori, M., Schrimpf, A., Sushko, V
発表年: 2016年
URL: https://www.jstor.org/stable/24739358

Social niche construction. Current Opinion in Psychology, v8 (April 2016): pp.119-124

著 者: Yamagishi, T., & Hashimoto, H.
発表年: 2016年
URL: https://doi.org/10.1016/j.copsyc.2015.10.003

Contextual effect of wealth on independence: An examination through regional differences in China. Frontiers in Psychology, 2016 7:384

著 者: Takemura, K., Hamamura, T., Yanjun, G., Suzuki, S.
発表年: 2016年
URL: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2016.00384

従業員の存在と報告利益管理 『會計』189 (3) :2016.3 pp.328-342

著 者: 古賀健太郎
発表年: 2016年

Revisiting Individual Creativity Assessment: Triangulation in Subjective and Objective Assessment Methods. Creativity Research Journal 2016 Vol.28 No.1 pp.1-10.

著 者: Park, N. K., Chun, M. Y., Lee, J
発表年: 2016年
PDF: Revisiting Individual Creativity Assessment Triangulation in Subjective and Objective Assessment Methods.pdf
URL: https://doi.org/10.1080/10400419.2016.1125259

Representation of economic preferences in the structure and function of the amygdala and prefrontal cortex. Scientific Reports, v6 (20150215)

著 者: Fermin, A. S. R., Sakagami, M., Li, Y., Matsumoto, Y., Kiyonari, T., Yamagishi, T.
発表年: 2016年
URL: https://doi.org/10.1038/srep20982

Religious harassment in the workplace: An examination of observer intervention: Religious Harassment in the Workplace. Journal of Organizational Behavior 2016 Vol.37 No.2 pp.279-306

著 者: Ghumman, S., Ryan, A. M., Park, J. S.
発表年: 2016年
URL: https://doi.org/10.1002/job.2044

Parochial altruism: does it explain modern human group psychology?. Current Opinion in Psychology, v7, (20160201): pp.39-43.

著 者: Yamagishi, T., Mifune, N.
発表年: 2016年
URL: https://doi.org/10.1016/j.copsyc.2015.07.015

サービス- イノベーションの社会受容デザイン : 価値共創の第三のアクター「レギュレーター」の役割 マーケティングジャーナル 2016年冬号139 Vol. 35 No.3 pp.45-62

著 者: 西山浩平 藤川佳則
発表年: 2016年
PDF: 35_2016.004.pdf
URL: https://doi.org/10.7222/marketing.2016.004

Relationship between bicultural identity and psychological well-being among American and Japanese older adults. Health Psychology Open, v3, n1(20160101)

著 者: Yamaguchi, A., Kim, M.S., Oshio, A., Akutsu, S.
発表年: 2016年
URL: https://doi.org/10.1177/2055102916650093

Revisiting Individual Creativity Assessment: Triangulation in Subjective and Objective Assessment Methods. Creativity Research Journal 2016 Vol.28 No.1 pp.1-10

著 者: Park, N.K., Chun, M.Y., Lee, J
発表年: 2016年

The Hierarchy Myopia of Organizational Learning. Seoul Journal of Business 2015 Vol. 21 No. 2 pp.71-104.

著 者: Park, N.K., Lee, J., Choi, K.
発表年: 2015年

The Effect of Individual, Team Creativity and Vertical Integration on Performance: The Case of the Korean Music Industry. Journal of Strategic Management 2015 Vol.18 No.3 pp.97-124

著 者: Song, N.K., Park, K.N., Lee, J.
発表年: 2015年

共同ブランド(Cobrand)の選好における文化差ー弁証法的思考の影響 Japan Marketing Academy Conference Proceedings Vol.4, 2015 pp.135-136 2015年11月29日 早稲田大学

著 者: 鈴木智子 阿久津聡
発表年: 2015年

The contradictory roles of ambiguity for innovation in an industry: how beneficial are standardisation and classification?. Technology Analysis & Strategic Management 2015 Vol.27 No.9 pp.1114-1128

著 者: Rhee, M., Park, J. S., Yoo, T.
発表年: 2015年
URL: https://doi.org/10.1080/09537325.2015.1060312

Effects of anger regulation and social anxiety on perceived stress. Health Psychology Open, Volume 2, Issue 2.

著 者: Yamaguchi, A., Kim, M.-S., Akutsu, S., Oshio, A.
発表年: 2015年
URL: https://doi.org/10.1177/2055102915601583

Service Employee Improvisation: Organizational Influence across Culture. The 24th Frontiers in Service Conference 2015 proceedings

著 者: Luria, G., Rayburn, S.W., Yagil, D., Fisk, R.P., Fujikawa, Y.
発表年: 2015年

Role of Regulator in Value Co-creation: Using Crowd Sourcing Technology on Open Innovation Platform The 24th Frontiers in Service Conference 2015 proceedings

著 者: Nishiyama, K., Fujikawa, Y.
発表年: 2015年

Service Knowledge Transfer in Asia: Role of Centers of Excellence, Host-country Environment, and Subsidiary Competence ICServ 2015 The 3rd International Conference of Society for Serviceology proceedings

著 者: Kitagawa, H., Fujikawa, Y.
発表年: 2015年

味の評価に対する情報の影響について 日本商品学会第66回(2015年度)全国大会プロシーディングス 2015年6月27日 京都学園大学

著 者: 鈴木智子 北畑浩太郎
発表年: 2015年

目的とプロセスへの焦点の文化差ーサービス・リカバリーに対する影響の検討ー 日本商業学会 第6回全国研究大会 2015年度 プロシーディングス

著 者: 鈴木智子 武村幸祐 浜村武
発表年: 2015年

サービス・グローバリゼーション -価値共創活動の国際知識移転プロセス- 日本商業学会全国研究大会 2015年 資料

著 者: 藤川佳則
発表年: 2015年

Residential mobility and low-commitment groups. Archives of Scientific Psychology, v3, n1 (20150511): pp.54-61.

著 者: Oishi, S., Talhelm, T., Lee, M., Komiya, A., Akutsu, S.
発表年: 2015年
URL: http://dx.doi.org/10.1037/arc0000013

Digital inequalities and why they matter. Information. Communication and Society, v18, n5 (20150504): pp.569-582.

著 者: Robinson, L., Cotten, S. R., Ono, H., Quan-Haase, A., Mesch, G., Chen, W., Schulz, J., Hale, T. M., Stern, M. J
発表年: 2015年
URL: https://doi.org/10.1080/1369118X.2015.1012532

Construal Based Marketing Tactics for High Quality versus Low Price Market Segments. Journal of Product and Brand Management Vol. 24, no.2 (Feb. 2015), pp.172-181

著 者: Love, E. & Okada, E.M
発表年: 2015年
URL: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/JPBM-11-2013-0444/full/html

「特性」としての解釈レベルを考える-BIF尺度に注目してー『マーケティングジャーナル』2015年 34巻 3号 pp.83-98

著 者: 井上裕珠、阿久津聡
発表年: 2015年
URL: https://doi.org/10.7222/marketing.2015.007

「「おもてなし」で競争優位性を築く海外展開─ 株式会社ファミリーマート ─」『マーケティングジャーナル』2015年 Vol. 34 No.3 pp.129-144

著 者: 鈴木智子
発表年: 2015年
URL: https://doi.org/10.7222/marketing.2015.010

Two-Component Model of General Trust: Predicting Behavioral Trust from Attitudinal Trust. Social Cognition, Vol.33, No.5, (2015): pp.436-458.

著 者: Yamagishi, T., Akutsu, S., Cho, K., Inoue, Y., Li, Y., & Matsumoto, Y.
発表年: 2015年
URL: https://guilfordjournals.com/doi/10.1521/soco.2015.33.5.436

The Hierarchy Myopia of Organizational Learning. Academy of Management Proceedings Vol.2015 No.1, 11673.

著 者: Choi, K., Park, N. K., Lee, J.
発表年: 2015年
URL: https://doi.org/10.5465/ambpp.2015.11673abstract

Cultivating Foreignness: How Organizations Maintain and Leverage Minority Identities. Journal of Management Studies.Vol. 53, no.1 (2016) pp.55-88

著 者: Edman, J.
発表年: 2015年

Preference-expectation reversal in the ratings of independent and interdependent individuals: A USA-Japan comparison: Preference-expectation reversal. Asian Journal of Social Psychology, v18, n2, (Jume 2015): pp.115-123

著 者: Hashimoto, H., Yamagishi, T.
発表年: 2014年
URL: https://doi.org/10.1111/ajsp.12094

To Be Perceived as Altruistic: Strategic Considerations That Support Fair Behavior in the Dictator Game. Letters on Evolutionary Behavioral Science, Volume 5, No.2 (2014) pp.17-20.

著 者: Hashimoto, H., Mifune, N., Yamagishi, T.
発表年: 2014年
URL: https://doi.org/10.5178/lebs.2014.31

The effects of self-construals, self-criticism, and self-compassion on depressive symptoms. Personality and Individual Differences, Volume 68, October 2014, pp. 65-70

著 者: Yamaguchi, A., Kim, M.-S., & Akutsu, S.
発表年: 2014年
URL: https://doi.org/10.1016/j.paid.2014.03.013

The Role of Cognitive and Emotional Perspective Taking in Economic Decision Making in the Ultimatum Game. Plos One, 9.(20140925)

著 者: Takagishi, H., Koizumi, M., Fujii, T., Schung, J., Kameshima, S., Yamagishi, T.
発表年: 2014年
URL: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0108462

Co-creation Orientation: Individual Difference across Firms and Customers ICServ 2014, The 2nd International Conference on Serviceology proceedings

著 者: Ono, J., Fujikawa, Y., Akutsu, S., Haga, M.
発表年: 2014年

Service Globalization: Cultural Context, De/Re-contextualization Capabilities, and Knowledge Transfer Behavior ICServ 2014, The 2nd International Conference on Serviceology proceedings

著 者: Fujikawa, Y. Ono, J., Haga, M., Akutsu, S.
発表年: 2014年

In Search of Homo economicus. Psychological Science,2014, Vol. 25, No. 9, pp.1699-1711.

著 者: Yoshie, M., Yang, L., Toko, K., Toshio, Y., Haruto, T.
発表年: 2014年
URL: https://doi.org/10.1177/0956797614538065

Cross-border gatekeeper of foreign creative industry products: The case of manga (Japanese comics) and sushi in French market. 2014 Global Marketing Conference at Singapore Proceedings, 149- 152, DOI: 10.15444/GMC2014.01.07.04

著 者: Matsui, T., Suzuki, S., Washida, Y.
発表年: 2014年
PDF: CROSS-BORDER_GATEKEEPER_OF_FOREIGN_CREATIVE_INDUST (1).pdf

Co-creation orientation of customers: Its effects on co-creation activities AMA SERVSIG 2014 proceedings

著 者: Ono, J., Fujikawa, Y., Akutsu, S., Haga, M.
発表年: 2014年

Physical attractiveness and cooperation in a prisoner's dilemma game. Evolution and Human Behavior, v.35, no. 6 (2014), pp.451-455.

著 者: Shinada, M., Yamagishi, T.
発表年: 2014年
URL: https://doi.org/10.1016/j.evolhumbehav.2014.06.003

ソーシャルエコノミーの時代における新しいサービスを考える 『サービソロジー』2014年Vol.1 No.1 pp。18-19

著 者: 阿久津聡
発表年: 2014年
URL: https://doi.org/10.24464/serviceology.1.1_18

After pain comes joy: identity gaps in employees' minds. Personnel review 2014 Vol.43 No. 3 pp.419-437

著 者: Park, J.S.
発表年: 2014年
URL: https://doi.org/10.1108/PR-01-2013-0001

Dynamic fractal organizations for promoting knowledge-based transformation - A new paradigm for organizational theory. European Management Journal Volume 32, Issue 1, February 2014, pp.137-146

著 者: Nonaka, I., Kodama, M., Hirose, A, Kohlbacher, F.
発表年: 2014年
URL: https://doi.org/10.1016/j.emj.2013.02.003

顧客ゴールの動的変容と思考形式の影響 ー顧客ゴール育成シナリオの可能性ー 『マーケティング・ジャーナル』(MJ 2014 WINTER 131) Vol. 33 No. 3 pp.46-71

著 者: 芳賀麻誉美、阿久津 聡
発表年: 2014年
PDF: MJ131_04.pdf

「サービス業のグローバル・ブランディングに関する再考─ユニバーサル・スタジオの事例から―」『マーケティングジャーナル』2014年 Vol.33 No3 pp.108-126

著 者: 鈴木智子 竹村幸祐
発表年: 2014年
PDF: MJ131_07.pdf
URL: https://www.j-mac.or.jp/mj/mj_detail.php?book_id=26

サービス・グローバリゼーション ー 脱コンテク スト化と 再コンテクスト化による知識移転プロセスー『マーケティング・ジャ ーナル』(MJ 2014 WINTER 131) Vol.33 No. 3 pp.72-92

著 者: 藤川佳則、小野譲司
発表年: 2014年
PDF: MJ131_05.pdf

共創志向性 ー 事後創発 される価値の原動力ー 『マーケティング・ジャーナル』(MJ2014 WINTER 131)Vol. 33 No. 3 pp.5-31

著 者: 小野譲司、藤川佳則、阿久津聡、芳賀麻誉美
発表年: 2014年
PDF: MJ131_02.pdf

MNE institutional advantage: How subunits shape, transpose and evade host country institutions. Journal of International Business Studies, Vol.45, No.3, pp.275-302 (2014)

著 者: Regnér, P., Edman, J.
発表年: 2013年
URL: https://doi.org/10.1057/jibs.2013.66

ブランド評価に対する文化の影響に関する考察:ユニバーサル・スタジオの事例から 日本消費者行動研究学会 第47回消費者行動研究コンファレンス プロシーディングス 2013年10月26日~27日 法政大学

著 者: 鈴木智子 武村幸祐
発表年: 2013年

Welfare states and the redistribution of happiness. Social Forces, Volume 92, Issue 2, pp.789-814

著 者: Ono, H., & Lee, S.
発表年: 2013年
URL: https://doi.org/10.1093/sf/sot094

The creation of consumption practices: Framing contests among multiple firms across multiple industries. Proceedings of the European Sociological Association 2013 Turin, Italy August 28-31, 2013 p.254

著 者: Suzuki, S.
発表年: 2013年

社会心理学・文化心理学的視座からの日中関係の検討:好意的申し出への反応における内集団バイアス 『組織科学』2013年 Vol.46 No.4 pp.45-55

著 者: 武村幸祐 浜村武 鈴木智子
発表年: 2013年
PDF: Takemura_etal_2013.pdf
URL: https://doi.org/10.11207/soshikikagaku.46.4_45

高コンテクストサービスにおけるユーザーの淘汰メカニズム:江戸前寿司の事例から 日本商業学会 第63回全国研究大会 プロシーディングス 2013年5月24日~26日 立命館大学

著 者: 鈴木智子 武村幸祐
発表年: 2013年

Consequences of Beliefs about the Malleability of Creativity. Creativity Research Journal, v 25, n2 (201304): pp155-162.

著 者: O'Connor, A. J., Nemeth, C. J., Akutsu, S.
発表年: 2013年
URL: https://doi.org/10.1080/10400419.2013.783739

Reverse knowledge diffusion: Competitive dynamics and the knowledge seeking behavior of Korean high-tech firms. Asia Pacific Journal of Management 2014 Vol.31 No.2 pp.355-375

著 者: Park, N. K., Mezias, J. M., Lee, J., Han, J. H.
発表年: 2013年
PDF: Park2014_Article_ReverseKnowledgeDiffusionCompe.pdf
URL: https://link.springer.com/article/10.1007/s10490-013-9349-5

Bank-Firm Relationships and Accounting Conservatism: Evidence from Japan 『管理会計学:日本管理会計学会誌:経営管理のための総合雑誌』2013年 Supplement 2巻 pp.99-119

著 者: Koga, K., Myers, L.A, Omer, T.C.
発表年: 2013年
URL: https://doi.org/10.24747/jma.Supplement2.0_99

消費の意味創造システムにおけるメディアの役割の再検討:メディアによる意味の創造 『商品研究』2013年第58巻3/4号 pp.15-29.

著 者: 鈴木智子
発表年: 2013年

Family Flexibility and Children’s Time Involvement with Parents Journal of Comparative Family Studies 2013 Vol.44 No. 2 pp.137-156 

著 者: Ono, H., Ono, H., & Sander, J.
発表年: 2013年

Open Innovation and Innovation Performance: The Role of Managers in Partner Diversity, Technology Protection and Creativity. The Journal of Professional Management 2013 Vol.16 No.1 pp.41- 6

著 者: Han, J-H., Lee, J.
発表年: 2013年

文脈視点による価値共創経営:事後創発的ダイナミックプロセスモデルの構築に向けて『組織科学』2012年46巻2号 pp.38-52

著 者: 藤川 佳則、阿久津 聡、小野 譲二
発表年: 2012年
URL: https://doi.org/10.11207/soshikikagaku.46.2_38

Changing Organizational Designs and Performance Frontiers. Organization Science, July/August 2012, vol. 23 no. 4, pp.1055-1076

著 者: Van, . V. A. H., Leung, R., Bechara, J. P., 孫 康勇
発表年: 2012年
URL: https://doi.org/10.1287/orsc.1110.0694

消費行動に対する文化的自己観の影響に関する考察 ~弁証法的自己観に着目して~『マーケティングジャーナル』(2012), 125号,pp.75-88

著 者: 鈴木智子、阿久津聡
発表年: 2012年
PDF: MJ125_06.pdf

Dynamic Updating Process of Customer's Motivation for Participating in Value Co-Creation The 21st Frontiers in Service Conference 2012

著 者: Ono, J., Iitaka, S., Haga, M., Akutsu, S., Fujikawa, Y.
発表年: 2012年

Leadership in Organizational Knowledge Creation: A Review and Framework. Journal of Management Studies January 2012 Volume 49 Issue 1 pp.240-277

著 者: Von Krogh, G., Nonaka, I., Rechsteiner, L.
発表年: 2012年

Corporate Governance and its Impact on the Type of Corporate Spin-off Choice in Korea. Journal of Strategic Management 2012 Vol.15 No.1 pp.65-87.

著 者: 이정환, Lee, J., Park, N.K.
発表年: 2012年

I don't need an agreement on my inconsistent consumption preferences: Multiple selves and consumption in Japan. Advances in Consumer Research, 2012, Vol.40, pp.469-474.

著 者: Suzuki, S., Satoshi, A.
発表年: 2012年
PDF: NA-40.pdf

銀行・企業間の関係と会計行動『会計・監査ジャーナル』2009年 第21巻 第5号 pp.69-75

著 者: 古賀 健太郎
発表年: 2011年

Breakdowns in Implementing Models of Organization Change. Academy of Management Perspectives, Vol. 25, No. 3, pp.58-74.

著 者: Van, . V. A. H., & Sun, K.
発表年: 2011年

Context Management Approach to Value Co-Creation (VCC): Toward Dynamic Process Model of Customer as Value Co-Creator The 20th Frontiers in Service Conference 2011 proceedings

著 者: Fujikawa, Y. Akutsu, S., Ono, J.
発表年: 2011年

Surfacing Important but Invisible Issues in American companies in Japan: Process-Oriented Dialogue around Cultural Conflicts Journal of Business Economics, Volume 81, No. 3, pp.73-99, May 15, 2011

著 者: Robinson, P.
発表年: 2011年
URL: https://doi.org/10.1007/s11573-011-0457-8

Foreign ownership, human capital, and the structure of wages in Japan. The International Journal of Human Resource Management, 2011 Vol. 22 No.15 pp. 3036-3050

著 者: Ono, H., Odaki, K.
発表年: 2011年
URL: https://doi.org/10.1080/09585192.2011.560862

選好・選択における暗黙知の影響~実験心理学アプローチ~『マーケティングジャーナル 』(2011) Vol.30 No. 3

著 者: 渡邊克巳、高桑瞳、天野美穂子、佐野良太、阿久津聡
発表年: 2011年
PDF: MJ119_02.pdf

イノベーションとマーケティング~価値次元の可視性と価値創造の論理~『マーケティングジャーナル』(2010)119号 pp.50-66

著 者: 楠木 建
発表年: 2010年
PDF: MJ119_05.pdf

Regulatory Focus as a Determinant of Brand Value. Journal of Product and Brand Management 2010 Vol.19 No.7 pp.512-517

著 者: Love, E., Staton, M., Chapman, C.N., Okada, E.M.
発表年: 2010年
URL: https://doi.org/10.1108/10610421011086937

Framing the Green Alternative for the Environmental Conscious Consumer. Sustainability, Accounting, Management and Policy Journal 2010 Vol.1 No.2 pp.222-234

著 者: Okada, E.M., Mais, E.L.
発表年: 2010年
URL: https://doi.org/10.1108/20408021011089257

Lifetime employment in Japan: Concepts and measurements. Journal of the Japanese and International Economies, 2010 Vol. 24 No.1 pp.1-27

著 者: Ono, H.
発表年: 2010年
URL: https://doi.org/10.1016/j.jjie.2009.11.003

管理会計とイノベーション 意思決定を支援するためのインターアクティブ・コントロール (特集 管理会計の課題と展望)『會計』第177巻2号, pp.201-215, 2010-02

著 者: 古賀 健太郎
発表年: 2010年

Why do people give? The role of identity in giving. Journal of Consumer Psychology, Vol.19, No.3, pp.267-270.

著 者: Aaker, J. L., & Akutsu, S.
発表年: 2009年

Tacit Knowledge and Knowledge Conversion: Controversy and Advancement in Organizational Knowledge Creation Theory. Organization Science 2009 Vol.20 No.3 pp.635-652

著 者: Nonaka, I., von Krogh, G.
発表年: 2009年
URL: https://www.jstor.org/stable/25614679

無形資産に関する米国の視点と日本での応用可能性『管理会計学:日本管理会計学会誌:経営管理のための総合雑誌』2009年17巻2号 pp.65-78

著 者: 古賀 健太郎
発表年: 2009年
URL: https://doi.org/10.24747/jma.17.2_65

Perspective on the productivity dilemma, Journal of Operations Management, 2009:Vol. 27 No.2 pp.99-113.

著 者: Adler,P.S., Benner, M., Brunner,D.J., MacDuffie, J.P., Osono,E., Staats, B..R., Takeuchi, H., Tushman, M.L., Winter, S.G.
発表年: 2009年
URL: https://doi.org/10.1016/j.jom.2009.01.004

The Quality of Group Tacit Knowledge. Journal of Strategic Information Systems, 2008 Vol. 17 No. 1 pp.4-18

著 者: Erden, Z., von, K. G., Nonaka, I.
発表年: 2008年
URL: https://doi.org/10.1016/j.jsis.2008.02.002

サービス・ドミナント・ロジックー「価値共創」の視点から見た日本企業の機会と課題 『マーケティングジャーナル』2008年第27巻3号 pp.32-43

著 者: 藤川佳則
発表年: 2008年

Organizational Diversity, Integration and Performance. Journal of Organizational Behavior, 2008 Vol. 29 No. 3 pp.335-354

著 者: Van, D. V. A. H., Rogers, R. W., Bechara, J. P., Sun, K.
発表年: 2007年
URL: https://www.jstor.org/stable/30162629

地域ブランドとそのマネジメント課題 『マーケティングジャーナル』2007年 Vol.27 No.1 pp.4-19

著 者: 阿久津聡 天野美穂子
発表年: 2007年

Does examination hell pay off ? A cost-benefit analysis of "ronin" and college education in Japan. Economics of Education Review, 2007 Vol.26 No.3 pp.271-284

著 者: Ono, H.
発表年: 2007年
URL: https://doi.org/10.1016/j.econedurev.2006.01.002

Strategic Management as Distributed Practical Wisdom (phronesis). Industrial and Corporate Change 2007 Vol.16 No.3 pp.371-394

著 者: Nonaka, I., Toyama, R
発表年: 2007年
URL: https://doi.org/10.1093/icc/dtm014

Careers in Foreign-Owned Firms in Japan. American Sociological Review, 2007 Vol.72 No.2 pp.267-290

著 者: Ono, H.
発表年: 2007年
URL: https://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/000312240707200207

NTT DoCoMo's launch of I-Mode in the Japanese Mobile Phone Market: A Knowledge Creation Perspective. Journal of Management Studies January 2007 Vol. 44 No. 1 pp.50-72

著 者: Peltokorpi, V., Nonaka, I., Kodama, M.
発表年: 2007年
URL: https://doi.org/10.1111/j.1467-6486.2007.00664.x

The Toyota way of global knowledge creation the 'learn local, act global' strategy International Journal of Automotive Technology and Management 2007 Vol.7 No.2/3 pp.116-134

著 者: Ichijo, K., Kohlbacher, F.
発表年: 2007年
PDF: The_Toyota_way_of_global_knowledge_creation_the_l.pdf

Japanese Corporate Restructuring: CEO Priorities as a Window on Environmental and Organizational Change. Academy of Management Perspectives, 2006 Vol.20 No.3 pp.44-75

著 者: Robinson, P., Shimizu, N.
発表年: 2006年
URL: https://www.jstor.org/stable/4166252

Organizational Knowledge Creation Theory; Evolutionary Paths and Future Advances. Organization Studies 2006 Vol.27 No.8 No.1179-1208

著 者: Nonaka, I., von, K. G., Voelpel, S.
発表年: 2006年
URL: https://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/0170840606066312

Visionary Knowledge Management: The Case of Eisai Transformation. International Journal of Learning and Intellectual Capital 2006 Vol.3 No. 2 pp.109-129

著 者: Nonaka, I., Peltokorpi, V.
発表年: 2006年
URL: http://www.inderscience.com/offer.php?id=10326

Objectivity and subjectivity in knowledge management: a review of 20 top articles. Knowledge and Process Management 2006 Vol.13 No.2 pp.73-82

著 者: Nonaka, I., Peltokorpi, V.
発表年: 2006年
URL: https://doi.org/10.1002/kpm.251

ブランド・パーソナリティ構造の円環モデルとその実務への応用『マーケティングジャーナル』2005年 Vol.25 No.2 pp.4-19

著 者: 相内正治 二宮崇 石田茂 阿久津聡
発表年: 2005年

The theory of the knowledge-creating firm: subjectivity, objectivity and synthesis. Industrial and Corporate Change 2005 Vol.14 No.3 pp.419-436

著 者: Nonaka, I., Toyama, R.
発表年: 2005年
PDF: dth058.pdf
URL: https://doi.org/10.1093/icc/dth058

The Theory of the Knowledge-creating Firm; Subjectivity, Objectivity and Synthesis. Industrial and Corporate Change 2005 Vol.14 No.3 pp.419-436

著 者: Nonaka, I., Toyama, R.
発表年: 2005年
URL: https://doi.org/10.1093/icc/dth058

Strategic knowledge creation: the case of Hamamatsu Photonics. International Journal of Technology Management = Journal International De La Gestion Technologique, 30, 3, 248.

著 者: Nonaka, I., Peltokorpi, V., Tomae, H.
発表年: 2005年
URL: http://www.inderscience.com/offer.php?id=6709

残余利益バリュエーション 月次データを用いた実証分析 『会計プログレス』日本会計研究学会編 2005年 Vol. 6 pp.17-33

著 者: 中野誠 松浦良行 大上慎吾
発表年: 2005年

Justification Effects on Consumer Choice of Hedonic and Utilitarian Goods. Journal of Marketing Research, 2005 Vol.42 No.1 pp.43-53

著 者: Okada, E.
発表年: 2005年
PDF: jmkr.42.1.43.56889.pdf
URL: https://doi.org/10.1509/jmkr.42.1.43.56889

Spending Time versus Spending Money. Journal of Consumer Research 2004 Vol.31 No.2 pp.313-323.

著 者: Okada, E. M., Dawn, I. D. G. M. F. K., Hoch, S. J.
発表年: 2004年
URL: https://doi.org/10.1086/422110

College quality and earnings in the Japanese labor market. Industrial Relations Berkeley-, 2004 Vol.43 No.3 pp.595-617

著 者: Ono, H.
発表年: 2004年
PDF: hastef0395.pdf
URL: https://swopec.hhs.se/hastef/abs/hastef0395.htm

The Social Embeddedness of Japanese HRM Practices: The Case of Recruiting, Human Resource Management Review 2003 Vol.13 No.3 pp.439-465

著 者: Robinson, P.
発表年: 2003年
URL: https://doi.org/10.1016/S1053-4822(03)00045-7

The knowledge-creating theory revisited: knowledge creation as a synthesizing process. Knowledge management research & practice 2003 Vol.1 No. 1 pp.2-10

著 者: Nonaka, I., Toyama, R., SpringerLink (Online service)
発表年: 2003年
URL: https://doi.org/10.1057/palgrave.kmrp.8500001

A firm as a dialectical being: towards a dynamic theory of a firm. Industrial and Corporate Change 2002 Vol.11 No,5 pp.995-1009

著 者: Nonaka, I.
発表年: 2002年
URL: https://doi.org/10.1093/icc/11.5.995

Safety in Numbers: Downsizing and the Deinstitutionalization of Permanent Employment in Japan. Administrative Science Quarterly, 2001 Vol.46 No.4 pp.622-654

著 者: Ahmadjian, C.L., Robinson P.
発表年: 2001年
URL: https://www.jstor.org/stable/3094826

Analysis of Credit Spread in Japan’s Corporate Bond Market. The Changing Shape of Fixed Income Markets: A Collection of Studies by Central Bank Economists, BIS Papers 2001 No. 5 pp.113-146

著 者: Hattori, M., Koyama, K., Yonetani, T
発表年: 2001年
URL: https://www.bis.org/publ/bppdf/bispap05d.pdf

Making the Most of Your Company’s Knowledge: A Strategic Framework. Long Range Planning 2001 Vol. 34 No. 4 pp.421-439

著 者: Von Krogh, G., Nonaka, I., Aben, M.
発表年: 2001年
URL: https://doi.org/10.1016/S0024-6301(01)00059-0

Trade-ins, Mental Accounting, and Product Replacement Decisions. Journal of Consumer Research 2001 Vol.27 No.4 pp.433-446.

著 者: Okada, E.M.
発表年: 2001年
PDF: 319619.pdf
URL: https://doi.org/10.1086/319619

知識管理から知識経営へ : ナレッジマネジメントの最新動向 『人工知能学会誌 』2001 人工知能学会 編 16巻 1号 pp.4-14

著 者: 野中郁次郎 梅本勝博
発表年: 2001年

Statistical Methodologies for the Market Risk Measurement. Asia-Pacific Financial Markets 7 2000 pp.305-319

著 者: Miura, R., Oue, S.
発表年: 2000年
URL: https://doi.org/10.1023/A:1010077117199

SECI, Ba and Leadership: a Unified Model of Dynamic Knowledge Creation. Long Range Planning Vol.33 No.1 pp.5-34

著 者: Nonaka, I., Toyama, R., Konno, N.
発表年: 2000年
URL: https://doi.org/10.1016/S0024-6301(99)00115-6

A firm as a knowledge-creating entity: a new perspective on the theory of the firm. Industrial and Corporate Change Vol.9 No.1 pp.1-20

著 者: Nonaka, I., Toyama, R., Nagata, A.
発表年: 2000年
PDF: Nonaka ICC.pdf
URL: https://doi.org/10.1093/icc/9.1.1

Statistical Methodologies for the Market Risk Measurement. Asia Pacific Financial Markets 2000 Vol. 7 No.4 pp.305-319

著 者: Miura, R., Oue, S.
発表年: 2000年

Knowledge Management in Action: GE における知的資本の活用 『ナレッジマネジメント研究年報』1999年 pp.1-14

著 者: 一條和生
発表年: 1999年

Knowledge Management in Action:GEにおける知的資本の活用 『ナレッジ・マネジメント研究年報』(1)pp1-14 1999

著 者: 一條和生
発表年: 1999年

Japanese Organizational Knowledge Creation in Anglo-American Environments. Prometheus, Dec. 1998, Vol. 16 No. 4 pp.421-439

著 者: Nonaka, I., Ray, T., Umemoto, K.
発表年: 1998年
URL: https://doi.org/10.1080/08109029808629292

The 'ART' of knowledge: Systems to capitalize on market knowledge. European Management Journal, December 1998, Volume 16, Issue 6, pp.673-684

著 者: Nonaka, I., Reinmoeller, P., Senoo, D.
発表年: 1998年
URL: https://doi.org/10.1016/S0263-2373(98)00044-9

Organizational Capabilities in Product Development of Japanese Firms: A Conceptual Framework and Empirical Analyses. Organization Science Vol. 9 No. 6 (Nov. - Dec., 1998) pp. 699-718

著 者: Kusunoki, K., Nonaka, I., Nagata, A.
発表年: 1998年
URL: https://doi.org/10.1287/orsc.9.6.699

「イノベーションを支える人々:日本企業における技術開発リーダーのキャリアと組織的相互作用の分析 『日本労働研究雑誌』1998年8月458号 pp.12-24

著 者: 楠木建
発表年: 1998年
URL: https://db.jil.go.jp/db/ronbun/zenbun/F1999020006_ZEN.htm

The Concept of ‘Ba’ : Emerging Foundation of Knowledge Creation. California Management Review 1998 Vol.40 No.3 pp.40-54

著 者: Nonaka, I., Konno, N.
発表年: 1998年
URL: https://doi.org/10.2307/41165942

新製品開発における競争と協調の戦略 『マーケティングジャーナル』1998 Vol.69 pp.62-74

著 者: 大薗恵美
発表年: 1998年

Managing Cross-divisional Interconnections to Create Knowledge-based Competence in a Multi-divisional Firm. Proceedings of the Strategic Management Society New York: John Wiley and Sons 1998, pp.151-166.

著 者: Ichijo, K.
発表年: 1998年

Develop knowledge activists! European Management Journal Vol. 15, No. 5 October 1997 pp.475-483

著 者: Von Krogh, G., Nonaka, I., Ichijo, K.
発表年: 1997年
PDF: 1-s2.0-S0263237397000285-main.pdf

Creating Knowledge in the Process Organization. European Management Journal 1997

著 者: Kazuo Ichijo, Ikujiro Nonaka
発表年: 1997年

Approximate single linkage cluster analysis of large data sets in high-dimensional spaces. Computational Statistics & Data Analysis1997 Vol.23 No.1 pp.29-43

著 者: Eddy, W.F., Mockus, A, Oue, S.
発表年: 1997年

Dynamic Three-Dimensional Display of U.S. Air Traffic. Journal of Computational and Graphical Statistics 1995 Vol.4 No.4 pp.261-280

著 者: Eddy, W. F., Oue, S.
発表年: 1995年

A Dynamic Theory of Organizational Knowledge Creation. Organization Science 1994 Vol.5 No.1 pp.14-37

著 者: Nonaka, I.
発表年: 1994年

Managing innovation as a self-renewing process. Journal of Business Venturing, September 1989 Volume 4 Issue 5 pp.299-315

著 者: Nonaka, I., Yamanouchi, T.
発表年: 1989年
URL: https://doi.org/10.1016/0883-9026(89)90003-7

Culture and Strategic Issue Categorization Theory. Management iIernational Review 1988 Vol. 28 No. 3 pp.6-10

著 者: Sallivan, J., Sullivan, J., Nonaka, I.
発表年: 1988年
URL: https://www.jstor.org/stable/40227887

Self-renewal of the Japanese firm and the human resource strategy. Human Resource Management Spring 1988 Volume 27 Issue 1 pp.45-62

著 者: Nonaka, I.
発表年: 1988年
URL: https://doi.org/10.1002/hrm.3930270103

The Application of Organizational Learning Theory to Japanese and American Management. Journal of International Business Studies 1986 Vol. 17 No. 3 pp. 127-147

著 者: Sullivan, J.J., Nonaka, I.,
発表年: 1986年
URL: https://link.springer.com/article/10.1057/palgrave.jibs.8490805

Assessing the Impact of Country of Origin on Product Evaluations: A New Methodological Perspective. Journal of Marketing Research November 1985 Vol. 22 No. 4 pp.388-396

著 者: Johansson, J. K., Douglas, S. P., Nonaka, I.
発表年: 1985年
PDF: 3151584.pdf
URL: https://doi.org/10.2307/3151584

Japanese Management: What About the "Hard" Skills? The Academy of Management Review April 1985 Vol. 10 No. 2 pp. 181-191

著 者: Nonaka, I., Johansson, J.K.
発表年: 1985年
PDF: 257961.pdf
URL: https://doi.org/10.2307/257961

Japanese Export Marketing: structures, Strategies, Counterstrategies. International Marketing Review 1983 Vol. 1, No. 2 pp.12-25

著 者: Johansson, J. K., Nonaka, I.
発表年: 1983年
PDF: 10-1108_eb008248.pdf
URL: https://doi.org/10.1108/eb008248

Marketing management, its environment, and information processing: a problem of organizational design. Journal of Business Research 1979 Vol. 7 No. 4 pp.277-300

著 者: Nonaka, I., Nicosia, F. M.
発表年: 1979年
PDF: 1-s2.0-0148296379900080-main.pdf
URL: https://doi.org/10.1016/0148-2963(79)90008-0