学術論文

一橋ICSの教員は、日々の研究結果を、以下のように学術論文として発表しています。
※ 専任教員及び一部の特任教員まで掲載

Reputation Incongruence and the Preference of Stakeholder: In the Context of MBA Ranking, Behavioral Sciences 2021, Volume 11 Issue 1, 10

著 者: Jin Suk Park, Mooweon Rhee
発表年: 2021年
PDF: behavsci-11-00010.pdf
URL: https://www.mdpi.com/2076-328X/11/1/10

社会・経済の環境変化が賃金に与える影響についてー高齢化、グローバル化、技術革新によるストレステスト『日本労働研究雑誌』2020年10月号(No.723) pp.4-18

著 者: 小野浩
発表年: 2020年

Charitable behavior in China under the Charity Law: Evaluation of charity advertisements involving in-groups and out-groups

著 者: Suzuki, S., Kohlbacher, F., Akutsu, S.
発表年: 2020年
URL: https://doi.org/10.1002/nvsm.1696

Culture and Business: How Can Cultural Psychologists Contribute to Research on Behaviors in the Marketplace and Workplace? Frontiers in Psychology, 2020.11: 1304

著 者: Masuda, T., Ito, K., Lee, J., Suzuki, S., Yasuda, Y., Akutsu, S.
発表年: 2020年
URL: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.01304

Digital inequalities in time of pandemic: COVID-19 exposure risk profiles and new forms of vulnerability. First Monday.(20200620). Volume 25, Number 7, July 6, 2020

著 者: Robinson, L., Schulz, J., Khilnani, A., Ono, H., Cotton, S.R., McClain, N., Levine, L., Chen, W., Huang, G., Casilli, A.A., Tubaro, P., Dodel, M., Quan-Haase, A., Ragnedda, M.L.R.M., Aikat, D., Tolentino, N.
発表年: 2020年
URL: https://doi.org/10.5210/fm.v25i7.10845

Digital inequalities 3.0: Emergent inequalities in the information age. First Monday.(20200618). Volume 25, Number 7, July 6, 2020

著 者: Robinso, L., Schulz, J., Dunn, H.S., Casilli, A.A., Tubaro, P., Carvath, R., Chen, W., Wiest, J.B., Dodel, M., Stern, M. J., Ball, C., Huang, K. T., Blank, G., Ragnedda, M., Ono, H., Hogan, B., Mesch, G.S., Cotten,, S.R., Kretchmer, S.B., Hale, T.M., Dr
発表年: 2020年
URL: https://doi.org/10.5210/fm.v25i7.10844

Digital inequalities 2.0: Legacy inequalities in the information age. First Monday.(20200617). Volume 25, Number 7, July 6, 2020

著 者: Robinson, L., Schulz, J., Blank, G., Ragnedda, M., Ono, H., Hogan, B., Mesch, M., Cotton, S.R., Kretchmer, S.B., Hale, T.M., Drabowicz, T., Yan, P., Wellman, B., Harper, M.G., Quan-Haase, A., Dunn, H.S.
発表年: 2020年
URL: https://doi.org/10.5210/fm.v25i7.10842

Cross-Cultural Nomological Network of Gratitude: Findings From Midlife in the United States (MIDUS) and Japan (MIDJA). Frontiers in Psychology, v11 (20200526)

著 者: Srirangarajan, T., Oshio, A., Yamaguchi, A., Akutsu, S.
発表年: 2020年
URL: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.00571

We Have Emotions but Can’t Show Them! Authoritarian Leadership, Emotion Suppression Climate, and Team Performance. Human Relations.

著 者: Chiang, J. T.-J., Wang, Z., Chen, X.-P., Liu, H., Akutsu, S.
発表年: 2020年
URL: https://doi.org/10.1177/0018726720908649

The Impact of Multimarket Competition on Innovation Strategy: Evidence from the Korean Mobile Game Industry. Journal of Open Innovation: Technology, Market and Complexity, v6, n1 (2020)

著 者: Lee, J., Park, J.S., Lee, J.
発表年: 2020年
URL: https://doi.org/10.3390/joitmc6010014

THE IMPACT OF MOOD AND EMOTION ON RISK PREFERENCE

著 者: Chan, C.S.R., Mitchell, T.R., Okada, E.
発表年: 2019年
URL: https://journals.aom.org/doi/10.5465/ambpp.2007.26506647

From affect to action: How pleasure shapes everyday decisions in Japan and the U.S. Motivation and Emotion (20190723) Vol. 43 No.6 pp.948-955

著 者: Quoidbach, J., Sugitani, Y., Gross, J. J., Taquet, M., Akutsu, S.
発表年: 2019年
URL: https://doi.org/10.1007/s11031-019-09785-7

「働く質を高めるための基礎条件―事例研究からの示唆」『日本労働研究雑誌』2019年5月号 (No. 706).pp.28-41.

著 者: 小野浩
発表年: 2019年
PDF: 028-041.pdf

Corporate Innovation in the Age of Digital 数字经济时代的企业创新 Research on Financial and Economic Issues 财经问题研究 2019 Issue 3 pp.13-16

著 者: Sun, K.
発表年: 2019年

Exploring the Relationship between Stereotyping, Prejudice and Discrimination among Japanese. Intercultural Communication Studies 2019 Vol.28 No.1 pp.47-65.

著 者: B-Ikeuchi, C., Robinson, P
発表年: 2019年

Self-Compassion and Cultural Values: A Cross-Cultural Study of Self-Compassion Using a Multitrait-Multimethod (MTMM) Analytical Procedure. Frontiers in Psychology (20181221) Vol. 9

著 者: Montero-Marin, J., Kuyken, W., Crane, C., Gu, J., Baer, R., Al-Awamleh, A. A., Akutsu, S., Araya0Veliz, C., Ghorbani, N., Chen, Z.J., Kim, M.S., Mantzios, M., Rolim dos Santos, D.N. Lopez, L.C.S, Tele, A.A., Watoson, P.J., Yamaguchi, A., Yang, E., Garcia-
発表年: 2018年
URL: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2018.02638

Differential Construal of Exercise versus Diet and Implications for Weight Control. Journal of Consumer Research (20190901) Vol. 46 No.3 pp. 528-544

著 者: Okada, E. M.,
発表年: 2018年
URL: https://doi.org/10.1093/jcr/ucy080

Emotional fortification: Indulgent consumption and emotion reappraisal and their implications for well-being. Journal of Consumer Behaviour (20190101) Vol. 18 No.1 pp, 25-31

著 者: Suzuki, S., Hamamura, T., Takemura, K.
発表年: 2018年
URL: https://doi.org/10.1002/cb.1746

Emergence of Value Co-creation: Agent-Based Modelling on Behavioral Patterns of Customer, Corporation, and Regulator. Joint International Conference on Service Science and Innovation and Serviceology Taichung, Taiwan November 13-15,2018

著 者: Fujikawa, Y., Oue, S., Nishiyama, K.
発表年: 2018年

Self-Gifting in Interdependent Cultures: Lonely Mothers and Self-Compassion. European Association for Consumer Research 2018 Vol.11 pp.50-54

著 者: Suzuki, S., Kanno, S.
発表年: 2018年
PDF: E-11.pdf
URL: https://www.acrwebsite.org/volumes/1700129/volumes/v11e/E-11

Nudge and Willingness to Work  日本経済学会2018年度秋季大会 2018年9月8日 学習院大学

著 者: Yamamoto, S., Quoidback, J., Navarro-Martinez, D., Akutsu, S.
発表年: 2018年

Career mobility in the embedded market: a study of the Japanese financial sector. Asian Business & Management (20200806) Vol. 17 No. 5 pp.339-365

著 者: Ono, H.
発表年: 2018年
URL: https://doi.org/10.1057/s41291-018-0042-x

Because I’m afraid to be punished, I don’t give: The role of relational mobility and fear in charitable behavior Proceedings for the 2018 International Conference of Asian Marketing Associations

著 者: Suzuki, S., Akutsu, S., Fujikawa, Y.
発表年: 2018年

Bicultural brand personality model: A case of Japan and the U.S. 2018 Global Marketing Conference at Tokyo Proceedings 2018, 174.

著 者: Suzuki, S., Akutsu, S., Haga, M.
発表年: 2018年
URL: http://gmcproceedings.net/html/sub3_01.html?code=350753

Finding a Better Match for Creative Collaboration: A Dyad Level Analysis of Academic Co-Authorship. Academy of Management Proceedings Vol. 2018 No.1

著 者: Kim, H., Lee, J., Park, N.
発表年: 2018年
URL: https://doi.org/10.5465/AMBPP.2018.16260abstract

結果またはプロセス重視のサービス・リカバリーに対する評価と行為同定の関係『流通研究』2018年21巻第1号 pp.67-75

著 者: 鈴木智子 竹村幸祐 浜村武
発表年: 2018年
PDF: 21_67.pdf
URL: https://doi.org/10.5844/jsmd.21.1_67

Preference and strategy in proposer’s prosocial giving in the ultimatum game PLOS ONE 20180305 Vol.13 No.3

著 者: Inaba, M., Inoue, Y., Akutsu, S., Takahashi, N., Yamagishi, T., Georgantzis, N.
発表年: 2018年
URL: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0193877

Revisiting the Creation of Meaning by Media: A Perspective from Japan. Market, Globalization & Development Review 2018 Vol.3 No.1

著 者: Suzuki, S.
発表年: 2018年
URL: https://doi.org/10.23860/MGDR-2018-03-01-04

Why Do the Japanese Work Long Hours? Sociological Perspectives on Long Working Hours in Japan. Japan Labor Issues February-March 2018 Vol.2 No. 5 pp.35-49

著 者: Ono, H.
発表年: 2018年
PDF: 005-03.pdf

Consumer evaluation of healthy, unpleasant-tasting food and the post-taste effect of positive information. Food Quality and Preference 2018 Vol.66 pp.107-110

著 者: Suzuki, S., Park, J.
発表年: 2018年
URL: https://doi.org/10.1016/j.foodqual.2018.01.006

Making a Good Impression at Work: National Differences in Employee Impression Management Behaviors in Japan, Korea, and the United States, Journal of Psychology, 2018 Vol.152 No.2 pp.110-130.

著 者: Krieg, A., Ma, L., Robinson, P.
発表年: 2018年

Inter-linkages between Educational Institutions and White Collar Labor Mobility : A Comparative Study in Japan, Germany, and the U.S.A. Kindai Management Review 2018 Vol.6 pp.100-115

著 者: Robinson, P., Ito, K.
発表年: 2018年
PDF: vol6_7.pdf

Optimism and the Conserved Transcriptional Response to Adversity. Health Psychology : Official Journal of the Division of Health Psychology, American Psychological Association 2018 Vol.37 No.11 pp.1077-1080

著 者: Uchida, Y., Kitayama, S., Akutsu, S., Park, J., & Cole, S. W.
発表年: 2018年
URL: https://doi.org/10.1037/hea0000675

Consumer evaluation of healthy, unpleasant-tasting food and the post-taste effect of positive information. Food Quality and Preference 2018 Vol.66 pp.107-110

著 者: Suzuki, S., Park, J.
発表年: 2018年

The Impact of Collaboration Structure and Participant Attributes on Performance: Evidence from Korean Music Industry. Korean Management Review December 2017 Vol. 46 No. 6 pp.1713-1740

著 者: Lee, J., Kim, H., Park, N. K.
発表年: 2017年

Relationships of collapse: network brokerage, opportunism and fraud in financial markets. International Journal of Social Economics (20171204) Vol.44 No.12 pp. 2097-2111

著 者: Hannibal, B., Ono, H.
発表年: 2017年
URL: https://doi.org/10.1108/IJSE-02-2016-0058

Relationships of Collapse: Structural Holes, Opportunism and Fraud in Financial Markets International Journal of Social Economics 2017 Vol.44 No.12 pp.2097-2111

著 者: Hannibal, B., Ono, H.
発表年: 2017年
URL: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/IJSE-02-2016-0058/full/html

Kolon FnC's Global Expansion Strategy. Asian Case Research Journal 2017 Vol. 21 No.2 pp.253-280

著 者: Kim, H., Kwon, K.-H., Lee, J.
発表年: 2017年
URL: https://doi.org/10.1142/S0218927517500092

The Evolution of Inflation Expectations in Japan Journal of the Japanese and International Economies 2017 Vol.46 pp.53-68

著 者: Hattori, M., Yetman, J.
発表年: 2017年
URL: http://hermes-ir.lib.hit-u.ac.jp/hermes/ir/re/28695/DP662.pdf

The Dual Influences for Authoritarian Leaders' negative Emotional Labor on Followers OCB and CWB. Academy of Management Annual Meeting Proceeding 2017 Vol.1 No.14936

著 者: Chiang, J.T-J., Liu, H., Zhang, Y., Akutsu, S., Katsumur, F.
発表年: 2017年

Alliance Portfolio Complexity and Order-ofEntry Learning Effects in Int’l Alliance Formations. Academy of Management proceedings Vol.2016 No.1

著 者: Lee, J., Park, N. K., Paik, S.
発表年: 2017年
URL: https://doi.org/10.5465/ambpp.2016.16985abstract

Revisiting Alliance Formation: The Moderating Effect of Alliance Portfolio Complexity and Alliance Termination. Academy of Management Proceedings Vol. 2017 No.1

著 者: Lee, J., Park, N., Park, S.
発表年: 2017年
URL: https://doi.org/10.5465/AMBPP.2017.16602abstract

Leading with Emotional Labor:Gender Differences in Leader Emotional Labor and Employee Performance. Academy of Management Proceedings Volume 2017, Issue 1 01 Jan 2017

著 者: Chen, L., Akutsu, S., Katsumura, F., Liu H., Zhang, Y.
発表年: 2017年
URL: https://doi.org/10.5465/AMBPP.2017.15283abstract

The Dual Inferences for Authoritarian Leaders’ Negative Emotional Labor on Follower OCB and CWB. Academy of Management Proceedings Volume 2017, Issue 1 01 Jan 2017

著 者: Chiang, J. T-J., Liu, H., Zhang, Y, Akutsu, S., Katsumura, F.
発表年: 2017年
URL: https://doi.org/10.5465/AMBPP.2017.14936abstract

Globalization and Greater Flexibility in the Japanese Labor Market: Exploring the Macro-Micro Link. Journal of Asia-Pacific Business 2017 Vol.18 No.4 pp.242-261

著 者: Ono, H.
発表年: 2017年
URL: https://doi.org/10.1080/10599231.2017.1383133

国家ブランドの分析枠組み:ブランド・パーソナリティ分析とステレオタイプ内容モデルからのアプローチ 日本マーケティング学会 カンファレンス October 2017 Vol.6 pp.168-172

著 者: 井上裕珠 阿久津聡
発表年: 2017年
URL: https://www.researchgate.net/publication/325642038_guojiaburandonofenxizuizumiburandopasonaritifenxitosutereotaipuneirongmoderukaranoapurochi#fullTextFileContent

The role of anger regulation on perceived stress status and physical health. Personality and Individual Differences (20171001) Vol.116 pp.240-245

著 者: Yamaguchi, A., Kim, M.-S., Oshio, A., Akutsu, S.
発表年: 2017年
URL: https://doi.org/10.1016/j.paid.2017.03.053

Globalization and the Erosion of Job Security in the Japanese labor Market: Exploring the Macro-Micro Link. Proceedings of the Emerging Trends in Marketing and Management International Conference, Bucharest 2017 p.43

著 者: Ono, H.
発表年: 2017年

Effects of cultural orientation, self-esteem, and collective self-esteem on well-being. Psychological studies 2017 Vol. 62 No.3 pp241-249

著 者: Yamaguchi, A., Akutsu, S., Oshio, A., Kim, M.-S., SpringerLink
発表年: 2017年
URL: https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs12646-017-0413-y

Self-expression and relationship formation in high relational mobility environments: A study of dual users of American and Japanese social networking sites. International Journal of Psychology : Journal International De Psychologie 2017 Vol. 52 No.3

著 者: Takemura, K., Suzuki, S.
発表年: 2017年
URL: https://doi.org/10.1002/ijop.12208

Influences of Social Capital on Natural Disaster Research in Japan. Journal of Sustainable Development Vol.10 No.3 pp46-54

著 者: Yamaguchi, A., Kim, M.-S., Oshio, A., Akutsu, S
発表年: 2017年
PDF: 65861-249321-1-PB.pdf

Effects of functional focus on bounded momentum: Examining firm- and industry-level alliances. Strategic Organization 2018 Vol.16 No.2 pp.167-191.

著 者: Park, N. K., Martin, X., Lee, J., Mezias, J. M.
発表年: 2017年
URL: https://doi.org/10.1177/1476127017696282

How Outcome Agreement and Power Balance Among Parties Influence Processes of Organizational Learning and Nonlearning. Journal of Management Vol.45 No.3 pp.1252-1283

著 者: Van, . V. A., Bechara, J. P., Sun, K.
発表年: 2017年
URL: https://doi.org/10.1177/0149206317698021

Duality of independence and interdependence: An adaptationist perspective: Duality of independence and interdependence. Asian Journal of Social Psychology (201610) Vol.19 No.4 pp. 286-297

著 者: Hashimoto, H., Yamagishi, T.
発表年: 2016年
URL: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/ajsp.12145

A Study on the Impact of Branding, CEO, and Global Learning Capabilities on Export Sales Performance of Korean Fashion Firms. International Business Journal 2016 Vol.27 No.4 pp.41-68

著 者: Kim, H., Lee, J., Park, N.K.
発表年: 2016年

日本の労働時間はなぜ減らないのか?─長時間労働の社会学的考察『日本労働研究雑誌』2016年12月号 No.677:pp.15-27

著 者: 小野浩
発表年: 2016年
PDF: 015-027.pdf

Consuming“to have no self”: Kawaii consumption in Japanese women’s identity work. In P. Moreau & S. Puntoni (eds). Advances in Consumer Research 2016 Vol. 44 pp. 348-352

著 者: Suzuki, S., Kanno, S., Mizukoshi, K., Fujikawa, Y.
発表年: 2016年
URL: http://www.acrwebsite.org/volumes/1021147/volumes/v44/NA-44

Value Co-creation on Open Innovation Platform: Agent-Based Modelling on Behavioral Patterns of Customer, Corporation, and Regulator Proceedings on International Conference on Service Science and Innovation 2016

著 者: Oue, S.
発表年: 2016年

The Effects of Self-Construals and Interactive Constraints on Consumer Complaint Behaviors Across Cultures. Psychological Studies, Vol. 61, No.4, (2016): pp.267-278.

著 者: Yamaguchi, A., Kim, M.-S., & Akutsu, S.
発表年: 2016年
URL: https://doi.org/10.1007/s12646-016-0371-9

Work, meaning, and gene regulation: Findings from a Japanese information technology firm. Psychoneuroendocrinology, v72 (201610): pp.175-181.

著 者: Kitayama, S., Akutsu, S., Uchida, Y., Cole, S. W.
発表年: 2016年
URL: https://doi.org/10.1016/j.psyneuen.2016.07.004

'Meso'-Foundations of Dynamic Capabilities: Team-Level Synthesis and Distributed Leadership as the Source of Dynamic Creativity. Global Strategy Journal, Vol. 6, Issue 3, August 2016, pp.168-182

著 者: Nonaka, I., Hirose, A, Takeda, Y.
発表年: 2016年
URL: https://doi.org/10.1002/gsj.1125

Prosocial Behavior Increases with Age across Five Economic Games. Plos One, v11, n7 (20160714)

著 者: Matsumoto, Y., Yamagishi, T., Li, Y., Kiyonari, T., Yechiam, E.
発表年: 2016年
URL: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0158671

組織力強化プロセスとしての企業ブランディング とその効果 『マーケティングジャーナル 』2016年36巻1号 pp.5-26

著 者: 阿久津聡、勝村史昭
発表年: 2016年
PDF: 36_2016.026.pdf

共同ブランドにおける親ブランドの一致に関する考察 ー 日本における共同ブランド戦略の構築に向けてー 『マーケティングジャーナル』2016年 36巻 1号 pp.72-87

著 者: 鈴木智子、阿久津聡
発表年: 2016年
PDF: 36_2016.030.pdf
URL: https://doi.org/10.7222/marketing.2016.030

Moral Bargain Hunters Purchase Moral Righteousness When it is Cheap: Within-Individual Effect of Stake Size in Economic Games. Scientific Reports, v6 (20160614)

著 者: Yamagishi, T., Li, Y., Matsumoto, Y., Kiyonari, T.
発表年: 2016年
URL: https://doi.org/10.1038/srep27824

Relationship between bicultural identity and psychological well-being among American and Japanese older adults. Health Psychology Open 2016 Vol. 3 pp.1-12

著 者: Yamaguchi, A., Kim, M-S., Oshio, A., Akutsu, S.
発表年: 2016年
URL: https://doi.org/10.1177/2055102916650093

Self-Construals, Anger Regulation, and Life Satisfaction in the United States and Japan. Frontiers in Psychology, v7 (20160531)

著 者: Akutsu, S., Yamaguchi, A., Kim, M.-S., Oshio, A.
発表年: 2016年
URL: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2016.00768

Culture and group-based emotions: could group-based emotions be dialectical?. Cognition and Emotion 2017 Vol.31 No. 5 pp.937-949.

著 者: Lu, M., Hamamura, T., Doosje, B., Suzuki, S.,Takemura, K.
発表年: 2016年
PDF: Culture and group based emotions could group based emotions be dialectical.pdf
URL: https://doi.org/10.1080/02699931.2016.1185394

Cortical thickness of the dorsolateral prefrontal cortex predicts strategic choices in economic games. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, v113, n20 (20160517),pp.5582-5587.

著 者: Yamagishi, T., Takagishi, H., Fermin, A. S. R., Kanai, R., Li, Y., Matsumoto, Y.
発表年: 2016年
URL: https://doi.org/10.1073/pnas.1523940113

When a smile does no good: Creativity reduction among avoidance- versus approach-oriented individuals in dyadic interactions. International Journal of Innovation Management, 2016 Vol. 20 No.4

著 者: Fujiwara, K., Takemura, K., Suzuki, S.
発表年: 2016年
URL: https://doi.org/10.1142/S1363919616400077

スペンス『市場でのシグナリング活動』『日本労働研究雑誌』 No. 669 April 2016:2-5

著 者: 小野浩
発表年: 2016年
PDF: digidepo_11250405_po_002-005.pdf

The Response of Tail Risk Perceptions to Unconventional Monetary Policy. American Economic Journal: Macroeconomics 2016 Vol.8 No.2 pp.111-136

著 者: Hattori, M., Schrimpf, A., Sushko, V
発表年: 2016年
URL: https://www.jstor.org/stable/24739358

Social niche construction. Current Opinion in Psychology, v8 (April 2016): pp.119-124

著 者: Yamagishi, T., & Hashimoto, H.
発表年: 2016年
URL: https://doi.org/10.1016/j.copsyc.2015.10.003

Contextual effect of wealth on independence: An examination through regional differences in China. Frontiers in Psychology, 2016 7:384

著 者: Takemura, K., Hamamura, T., Yanjun, G., Suzuki, S.
発表年: 2016年
URL: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2016.00384

従業員の存在と報告利益管理 『會計』189 (3) :2016.3 pp.328-342

著 者: 古賀健太郎
発表年: 2016年

Revisiting Individual Creativity Assessment: Triangulation in Subjective and Objective Assessment Methods. Creativity Research Journal 2016 Vol.28 No.1 pp.1-10.

著 者: Park, N. K., Chun, M. Y., Lee, J
発表年: 2016年
PDF: Revisiting Individual Creativity Assessment Triangulation in Subjective and Objective Assessment Methods.pdf
URL: https://doi.org/10.1080/10400419.2016.1125259

Representation of economic preferences in the structure and function of the amygdala and prefrontal cortex. Scientific Reports, v6 (20150215)

著 者: Fermin, A. S. R., Sakagami, M., Li, Y., Matsumoto, Y., Kiyonari, T., Yamagishi, T.
発表年: 2016年
URL: https://doi.org/10.1038/srep20982

Religious harassment in the workplace: An examination of observer intervention: Religious Harassment in the Workplace. Journal of Organizational Behavior 2016 Vol.37 No.2 pp.279-306

著 者: Ghumman, S., Ryan, A. M., Park, J. S.
発表年: 2016年
URL: https://doi.org/10.1002/job.2044

Parochial altruism: does it explain modern human group psychology?. Current Opinion in Psychology, v7, (20160201): pp.39-43.

著 者: Yamagishi, T., Mifune, N.
発表年: 2016年
URL: https://doi.org/10.1016/j.copsyc.2015.07.015

サービス- イノベーションの社会受容デザイン : 価値共創の第三のアクター「レギュレーター」の役割 マーケティングジャーナル 2016年冬号139 Vol. 35 No.3 pp.45-62

著 者: 西山浩平 藤川佳則
発表年: 2016年
PDF: 35_2016.004.pdf
URL: https://doi.org/10.7222/marketing.2016.004

Relationship between bicultural identity and psychological well-being among American and Japanese older adults. Health Psychology Open, v3, n1(20160101)

著 者: Yamaguchi, A., Kim, M.S., Oshio, A., Akutsu, S.
発表年: 2016年
URL: https://doi.org/10.1177/2055102916650093

Revisiting Individual Creativity Assessment: Triangulation in Subjective and Objective Assessment Methods. Creativity Research Journal 2016 Vol.28 No.1 pp.1-10

著 者: Park, N.K., Chun, M.Y., Lee, J
発表年: 2016年

The Hierarchy Myopia of Organizational Learning. Seoul Journal of Business 2015 Vol. 21 No. 2 pp.71-104.

著 者: Park, N.K., Lee, J., Choi, K.
発表年: 2015年

The Effect of Individual, Team Creativity and Vertical Integration on Performance: The Case of the Korean Music Industry. Journal of Strategic Management 2015 Vol.18 No.3 pp.97-124

著 者: Song, N.K., Park, K.N., Lee, J.
発表年: 2015年

共同ブランド(Cobrand)の選好における文化差ー弁証法的思考の影響 Japan Marketing Academy Conference Proceedings Vol.4, 2015 pp.135-136 2015年11月29日 早稲田大学

著 者: 鈴木智子 阿久津聡
発表年: 2015年

The contradictory roles of ambiguity for innovation in an industry: how beneficial are standardisation and classification?. Technology Analysis & Strategic Management 2015 Vol.27 No.9 pp.1114-1128

著 者: Rhee, M., Park, J. S., Yoo, T.
発表年: 2015年
URL: https://doi.org/10.1080/09537325.2015.1060312

Effects of anger regulation and social anxiety on perceived stress. Health Psychology Open, Volume 2, Issue 2.

著 者: Yamaguchi, A., Kim, M.-S., Akutsu, S., Oshio, A.
発表年: 2015年
URL: https://doi.org/10.1177/2055102915601583

Service Employee Improvisation: Organizational Influence across Culture. The 24th Frontiers in Service Conference 2015 proceedings

著 者: Luria, G., Rayburn, S.W., Yagil, D., Fisk, R.P., Fujikawa, Y.
発表年: 2015年

Role of Regulator in Value Co-creation: Using Crowd Sourcing Technology on Open Innovation Platform The 24th Frontiers in Service Conference 2015 proceedings

著 者: Nishiyama, K., Fujikawa, Y.
発表年: 2015年

Service Knowledge Transfer in Asia: Role of Centers of Excellence, Host-country Environment, and Subsidiary Competence ICServ 2015 The 3rd International Conference of Society for Serviceology proceedings

著 者: Kitagawa, H., Fujikawa, Y.
発表年: 2015年

味の評価に対する情報の影響について 日本商品学会第66回(2015年度)全国大会プロシーディングス 2015年6月27日 京都学園大学

著 者: 鈴木智子 北畑浩太郎
発表年: 2015年

目的とプロセスへの焦点の文化差ーサービス・リカバリーに対する影響の検討ー 日本商業学会 第6回全国研究大会 2015年度 プロシーディングス

著 者: 鈴木智子 武村幸祐 浜村武
発表年: 2015年

サービス・グローバリゼーション -価値共創活動の国際知識移転プロセス- 日本商業学会全国研究大会 2015年 資料

著 者: 藤川佳則
発表年: 2015年

Residential mobility and low-commitment groups. Archives of Scientific Psychology, v3, n1 (20150511): pp.54-61.

著 者: Oishi, S., Talhelm, T., Lee, M., Komiya, A., Akutsu, S.
発表年: 2015年
URL: http://dx.doi.org/10.1037/arc0000013

Digital inequalities and why they matter. Information. Communication and Society, v18, n5 (20150504): pp.569-582.

著 者: Robinson, L., Cotten, S. R., Ono, H., Quan-Haase, A., Mesch, G., Chen, W., Schulz, J., Hale, T. M., Stern, M. J
発表年: 2015年
URL: https://doi.org/10.1080/1369118X.2015.1012532

Construal Based Marketing Tactics for High Quality versus Low Price Market Segments. Journal of Product and Brand Management Vol. 24, no.2 (Feb. 2015), pp.172-181

著 者: Love, E. & Okada, E.M
発表年: 2015年
URL: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/JPBM-11-2013-0444/full/html

「特性」としての解釈レベルを考える-BIF尺度に注目してー『マーケティングジャーナル』2015年 34巻 3号 pp.83-98

著 者: 井上裕珠、阿久津聡
発表年: 2015年
URL: https://doi.org/10.7222/marketing.2015.007

「「おもてなし」で競争優位性を築く海外展開─ 株式会社ファミリーマート ─」『マーケティングジャーナル』2015年 Vol. 34 No.3 pp.129-144

著 者: 鈴木智子
発表年: 2015年
URL: https://doi.org/10.7222/marketing.2015.010

Two-Component Model of General Trust: Predicting Behavioral Trust from Attitudinal Trust. Social Cognition, Vol.33, No.5, (2015): pp.436-458.

著 者: Yamagishi, T., Akutsu, S., Cho, K., Inoue, Y., Li, Y., & Matsumoto, Y.
発表年: 2015年
URL: https://guilfordjournals.com/doi/10.1521/soco.2015.33.5.436

The Hierarchy Myopia of Organizational Learning. Academy of Management Proceedings Vol.2015 No.1, 11673.

著 者: Choi, K., Park, N. K., Lee, J.
発表年: 2015年
URL: https://doi.org/10.5465/ambpp.2015.11673abstract

Cultivating Foreignness: How Organizations Maintain and Leverage Minority Identities. Journal of Management Studies.Vol. 53, no.1 (2016) pp.55-88

著 者: Edman, J.
発表年: 2015年

Preference-expectation reversal in the ratings of independent and interdependent individuals: A USA-Japan comparison: Preference-expectation reversal. Asian Journal of Social Psychology, v18, n2, (Jume 2015): pp.115-123

著 者: Hashimoto, H., Yamagishi, T.
発表年: 2014年
URL: https://doi.org/10.1111/ajsp.12094

To Be Perceived as Altruistic: Strategic Considerations That Support Fair Behavior in the Dictator Game. Letters on Evolutionary Behavioral Science, Volume 5, No.2 (2014) pp.17-20.

著 者: Hashimoto, H., Mifune, N., Yamagishi, T.
発表年: 2014年
URL: https://doi.org/10.5178/lebs.2014.31

The effects of self-construals, self-criticism, and self-compassion on depressive symptoms. Personality and Individual Differences, Volume 68, October 2014, pp. 65-70

著 者: Yamaguchi, A., Kim, M.-S., & Akutsu, S.
発表年: 2014年
URL: https://doi.org/10.1016/j.paid.2014.03.013

The Role of Cognitive and Emotional Perspective Taking in Economic Decision Making in the Ultimatum Game. Plos One, 9.(20140925)

著 者: Takagishi, H., Koizumi, M., Fujii, T., Schung, J., Kameshima, S., Yamagishi, T.
発表年: 2014年
URL: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0108462

Co-creation Orientation: Individual Difference across Firms and Customers ICServ 2014, The 2nd International Conference on Serviceology proceedings

著 者: Ono, J., Fujikawa, Y., Akutsu, S., Haga, M.
発表年: 2014年

Service Globalization: Cultural Context, De/Re-contextualization Capabilities, and Knowledge Transfer Behavior ICServ 2014, The 2nd International Conference on Serviceology proceedings

著 者: Fujikawa, Y. Ono, J., Haga, M., Akutsu, S.
発表年: 2014年

In Search of Homo economicus. Psychological Science,2014, Vol. 25, No. 9, pp.1699-1711.

著 者: Yoshie, M., Yang, L., Toko, K., Toshio, Y., Haruto, T.
発表年: 2014年
URL: https://doi.org/10.1177/0956797614538065

Cross-border gatekeeper of foreign creative industry products: The case of manga (Japanese comics) and sushi in French market. 2014 Global Marketing Conference at Singapore Proceedings, 149- 152, DOI: 10.15444/GMC2014.01.07.04

著 者: Matsui, T., Suzuki, S., Washida, Y.
発表年: 2014年
PDF: CROSS-BORDER_GATEKEEPER_OF_FOREIGN_CREATIVE_INDUST (1).pdf

Co-creation orientation of customers: Its effects on co-creation activities AMA SERVSIG 2014 proceedings

著 者: Ono, J., Fujikawa, Y., Akutsu, S., Haga, M.
発表年: 2014年

Physical attractiveness and cooperation in a prisoner's dilemma game. Evolution and Human Behavior, v.35, no. 6 (2014), pp.451-455.

著 者: Shinada, M., Yamagishi, T.
発表年: 2014年
URL: https://doi.org/10.1016/j.evolhumbehav.2014.06.003

ソーシャルエコノミーの時代における新しいサービスを考える 『サービソロジー』2014年Vol.1 No.1 pp。18-19

著 者: 阿久津聡
発表年: 2014年
URL: https://doi.org/10.24464/serviceology.1.1_18

After pain comes joy: identity gaps in employees' minds. Personnel review 2014 Vol.43 No. 3 pp.419-437

著 者: Park, J.S.
発表年: 2014年
URL: https://doi.org/10.1108/PR-01-2013-0001

Dynamic fractal organizations for promoting knowledge-based transformation - A new paradigm for organizational theory. European Management Journal Volume 32, Issue 1, February 2014, pp.137-146

著 者: Nonaka, I., Kodama, M., Hirose, A, Kohlbacher, F.
発表年: 2014年
URL: https://doi.org/10.1016/j.emj.2013.02.003

顧客ゴールの動的変容と思考形式の影響 ー顧客ゴール育成シナリオの可能性ー 『マーケティング・ジャーナル』(MJ 2014 WINTER 131) Vol. 33 No. 3 pp.46-71

著 者: 芳賀麻誉美、阿久津 聡
発表年: 2014年
PDF: MJ131_04.pdf

「サービス業のグローバル・ブランディングに関する再考─ユニバーサル・スタジオの事例から―」『マーケティングジャーナル』2014年 Vol.33 No3 pp.108-126

著 者: 鈴木智子 竹村幸祐
発表年: 2014年
PDF: MJ131_07.pdf
URL: https://www.j-mac.or.jp/mj/mj_detail.php?book_id=26

サービス・グローバリゼーション ー 脱コンテク スト化と 再コンテクスト化による知識移転プロセスー『マーケティング・ジャ ーナル』(MJ 2014 WINTER 131) Vol.33 No. 3 pp.72-92

著 者: 藤川佳則、小野譲司
発表年: 2014年
PDF: MJ131_05.pdf

共創志向性 ー 事後創発 される価値の原動力ー 『マーケティング・ジャーナル』(MJ2014 WINTER 131)Vol. 33 No. 3 pp.5-31

著 者: 小野譲司、藤川佳則、阿久津聡、芳賀麻誉美
発表年: 2014年
PDF: MJ131_02.pdf

MNE institutional advantage: How subunits shape, transpose and evade host country institutions. Journal of International Business Studies, Vol.45, No.3, pp.275-302 (2014)

著 者: Regnér, P., Edman, J.
発表年: 2013年
URL: https://doi.org/10.1057/jibs.2013.66

ブランド評価に対する文化の影響に関する考察:ユニバーサル・スタジオの事例から 日本消費者行動研究学会 第47回消費者行動研究コンファレンス プロシーディングス 2013年10月26日~27日 法政大学

著 者: 鈴木智子 武村幸祐
発表年: 2013年

Welfare states and the redistribution of happiness. Social Forces, Volume 92, Issue 2, pp.789-814

著 者: Ono, H., & Lee, S.
発表年: 2013年
URL: https://doi.org/10.1093/sf/sot094

The creation of consumption practices: Framing contests among multiple firms across multiple industries. Proceedings of the European Sociological Association 2013 Turin, Italy August 28-31, 2013 p.254

著 者: Suzuki, S.
発表年: 2013年

社会心理学・文化心理学的視座からの日中関係の検討:好意的申し出への反応における内集団バイアス 『組織科学』2013年 Vol.46 No.4 pp.45-55

著 者: 武村幸祐 浜村武 鈴木智子
発表年: 2013年
PDF: Takemura_etal_2013.pdf
URL: https://doi.org/10.11207/soshikikagaku.46.4_45

高コンテクストサービスにおけるユーザーの淘汰メカニズム:江戸前寿司の事例から 日本商業学会 第63回全国研究大会 プロシーディングス 2013年5月24日~26日 立命館大学

著 者: 鈴木智子 武村幸祐
発表年: 2013年

Consequences of Beliefs about the Malleability of Creativity. Creativity Research Journal, v 25, n2 (201304): pp155-162.

著 者: O'Connor, A. J., Nemeth, C. J., Akutsu, S.
発表年: 2013年
URL: https://doi.org/10.1080/10400419.2013.783739

Reverse knowledge diffusion: Competitive dynamics and the knowledge seeking behavior of Korean high-tech firms. Asia Pacific Journal of Management 2014 Vol.31 No.2 pp.355-375

著 者: Park, N. K., Mezias, J. M., Lee, J., Han, J. H.
発表年: 2013年
PDF: Park2014_Article_ReverseKnowledgeDiffusionCompe.pdf
URL: https://link.springer.com/article/10.1007/s10490-013-9349-5

Bank-Firm Relationships and Accounting Conservatism: Evidence from Japan 『管理会計学:日本管理会計学会誌:経営管理のための総合雑誌』2013年 Supplement 2巻 pp.99-119

著 者: Koga, K., Myers, L.A, Omer, T.C.
発表年: 2013年
URL: https://doi.org/10.24747/jma.Supplement2.0_99

消費の意味創造システムにおけるメディアの役割の再検討:メディアによる意味の創造 『商品研究』2013年第58巻3/4号 pp.15-29.

著 者: 鈴木智子
発表年: 2013年

Family Flexibility and Children’s Time Involvement with Parents Journal of Comparative Family Studies 2013 Vol.44 No. 2 pp.137-156 

著 者: Ono, H., Ono, H., & Sander, J.
発表年: 2013年

文脈視点による価値共創経営:事後創発的ダイナミックプロセスモデルの構築に向けて『組織科学』2012年46巻2号 pp.38-52

著 者: 藤川 佳則、阿久津 聡、小野 譲二
発表年: 2012年
URL: https://doi.org/10.11207/soshikikagaku.46.2_38

Changing Organizational Designs and Performance Frontiers. Organization Science, July/August 2012, vol. 23 no. 4, pp.1055-1076

著 者: Van, . V. A. H., Leung, R., Bechara, J. P., 孫 康勇
発表年: 2012年
URL: https://doi.org/10.1287/orsc.1110.0694

消費行動に対する文化的自己観の影響に関する考察 ~弁証法的自己観に着目して~『マーケティングジャーナル』(2012), 125号,pp.75-88

著 者: 鈴木智子、阿久津聡
発表年: 2012年
PDF: MJ125_06.pdf

Dynamic Updating Process of Customer's Motivation for Participating in Value Co-Creation The 21st Frontiers in Service Conference 2012

著 者: Ono, J., Iitaka, S., Haga, M., Akutsu, S., Fujikawa, Y.
発表年: 2012年

Leadership in Organizational Knowledge Creation: A Review and Framework. Journal of Management Studies January 2012 Volume 49 Issue 1 pp.240-277

著 者: Von Krogh, G., Nonaka, I., Rechsteiner, L.
発表年: 2012年

Corporate Governance and its Impact on the Type of Corporate Spin-off Choice in Korea. Journal of Strategic Management 2012 Vol.15 No.1 pp.65-87.

著 者: 이정환, Lee, J., Park, N.K.
発表年: 2012年

I don't need an agreement on my inconsistent consumption preferences: Multiple selves and consumption in Japan. Advances in Consumer Research, 2012, Vol.40, pp.469-474.

著 者: Suzuki, S., Satoshi, A.
発表年: 2012年
PDF: NA-40.pdf

銀行・企業間の関係と会計行動『会計・監査ジャーナル』2009年 第21巻 第5号 pp.69-75

著 者: 古賀 健太郎
発表年: 2011年

Breakdowns in Implementing Models of Organization Change. Academy of Management Perspectives, Vol. 25, No. 3, pp.58-74.

著 者: Van, . V. A. H., & Sun, K.
発表年: 2011年

Context Management Approach to Value Co-Creation (VCC): Toward Dynamic Process Model of Customer as Value Co-Creator The 20th Frontiers in Service Conference 2011 proceedings

著 者: Fujikawa, Y. Akutsu, S., Ono, J.
発表年: 2011年

Surfacing Important but Invisible Issues in American companies in Japan: Process-Oriented Dialogue around Cultural Conflicts Journal of Business Economics, Volume 81, No. 3, pp.73-99, May 15, 2011

著 者: Robinson, P.
発表年: 2011年
URL: https://doi.org/10.1007/s11573-011-0457-8

Foreign ownership, human capital, and the structure of wages in Japan. The International Journal of Human Resource Management, 2011 Vol. 22 No.15 pp. 3036-3050

著 者: Ono, H., Odaki, K.
発表年: 2011年
URL: https://doi.org/10.1080/09585192.2011.560862

選好・選択における暗黙知の影響~実験心理学アプローチ~『マーケティングジャーナル 』(2011) Vol.30 No. 3

著 者: 渡邊克巳、高桑瞳、天野美穂子、佐野良太、阿久津聡
発表年: 2011年
PDF: MJ119_02.pdf

イノベーションとマーケティング~価値次元の可視性と価値創造の論理~『マーケティングジャーナル』(2010)119号 pp.50-66

著 者: 楠木 建
発表年: 2010年
PDF: MJ119_05.pdf

Regulatory Focus as a Determinant of Brand Value. Journal of Product and Brand Management 2010 Vol.19 No.7 pp.512-517

著 者: Love, E., Staton, M., Chapman, C.N., Okada, E.M.
発表年: 2010年
URL: https://doi.org/10.1108/10610421011086937

Framing the Green Alternative for the Environmental Conscious Consumer. Sustainability, Accounting, Management and Policy Journal 2010 Vol.1 No.2 pp.222-234

著 者: Okada, E.M., Mais, E.L.
発表年: 2010年
URL: https://doi.org/10.1108/20408021011089257

Lifetime employment in Japan: Concepts and measurements. Journal of the Japanese and International Economies, 2010 Vol. 24 No.1 pp.1-27

著 者: Ono, H.
発表年: 2010年
URL: https://doi.org/10.1016/j.jjie.2009.11.003

管理会計とイノベーション 意思決定を支援するためのインターアクティブ・コントロール (特集 管理会計の課題と展望)『會計』第177巻2号, pp.201-215, 2010-02

著 者: 古賀 健太郎
発表年: 2010年

Why do people give? The role of identity in giving. Journal of Consumer Psychology, Vol.19, No.3, pp.267-270.

著 者: Aaker, J. L., & Akutsu, S.
発表年: 2009年

Tacit Knowledge and Knowledge Conversion: Controversy and Advancement in Organizational Knowledge Creation Theory. Organization Science 2009 Vol.20 No.3 pp.635-652

著 者: Nonaka, I., von Krogh, G.
発表年: 2009年
URL: https://www.jstor.org/stable/25614679

無形資産に関する米国の視点と日本での応用可能性『管理会計学:日本管理会計学会誌:経営管理のための総合雑誌』2009年17巻2号 pp.65-78

著 者: 古賀 健太郎
発表年: 2009年
URL: https://doi.org/10.24747/jma.17.2_65

Perspective on the productivity dilemma, Journal of Operations Management, 2009:Vol. 27 No.2 pp.99-113.

著 者: Adler,P.S., Benner, M., Brunner,D.J., MacDuffie, J.P., Osono,E., Staats, B..R., Takeuchi, H., Tushman, M.L., Winter, S.G.
発表年: 2009年
URL: https://doi.org/10.1016/j.jom.2009.01.004

The Quality of Group Tacit Knowledge. Journal of Strategic Information Systems, 2008 Vol. 17 No. 1 pp.4-18

著 者: Erden, Z., von, K. G., Nonaka, I.
発表年: 2008年
URL: https://doi.org/10.1016/j.jsis.2008.02.002

サービス・ドミナント・ロジックー「価値共創」の視点から見た日本企業の機会と課題 『マーケティングジャーナル』2008年第27巻3号 pp.32-43

著 者: 藤川佳則
発表年: 2008年

Organizational Diversity, Integration and Performance. Journal of Organizational Behavior, 2008 Vol. 29 No. 3 pp.335-354

著 者: Van, D. V. A. H., Rogers, R. W., Bechara, J. P., Sun, K.
発表年: 2007年
URL: https://www.jstor.org/stable/30162629

地域ブランドとそのマネジメント課題 『マーケティングジャーナル』2007年 Vol.27 No.1 pp.4-19

著 者: 阿久津聡 天野美穂子
発表年: 2007年

Does examination hell pay off ? A cost-benefit analysis of "ronin" and college education in Japan. Economics of Education Review, 2007 Vol.26 No.3 pp.271-284

著 者: Ono, H.
発表年: 2007年
URL: https://doi.org/10.1016/j.econedurev.2006.01.002

Strategic Management as Distributed Practical Wisdom (phronesis). Industrial and Corporate Change 2007 Vol.16 No.3 pp.371-394

著 者: Nonaka, I., Toyama, R
発表年: 2007年
URL: https://doi.org/10.1093/icc/dtm014

Careers in Foreign-Owned Firms in Japan. American Sociological Review, 2007 Vol.72 No.2 pp.267-290

著 者: Ono, H.
発表年: 2007年
URL: https://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/000312240707200207

NTT DoCoMo's launch of I-Mode in the Japanese Mobile Phone Market: A Knowledge Creation Perspective. Journal of Management Studies January 2007 Vol. 44 No. 1 pp.50-72

著 者: Peltokorpi, V., Nonaka, I., Kodama, M.
発表年: 2007年
URL: https://doi.org/10.1111/j.1467-6486.2007.00664.x

The Toyota way of global knowledge creation the 'learn local, act global' strategy International Journal of Automotive Technology and Management 2007 Vol.7 No.2/3 pp.116-134

著 者: Ichijo, K., Kohlbacher, F.
発表年: 2007年
PDF: The_Toyota_way_of_global_knowledge_creation_the_l.pdf

Japanese Corporate Restructuring: CEO Priorities as a Window on Environmental and Organizational Change. Academy of Management Perspectives, 2006 Vol.20 No.3 pp.44-75

著 者: Robinson, P., Shimizu, N.
発表年: 2006年
URL: https://www.jstor.org/stable/4166252

Organizational Knowledge Creation Theory; Evolutionary Paths and Future Advances. Organization Studies 2006 Vol.27 No.8 No.1179-1208

著 者: Nonaka, I., von, K. G., Voelpel, S.
発表年: 2006年
URL: https://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/0170840606066312

Visionary Knowledge Management: The Case of Eisai Transformation. International Journal of Learning and Intellectual Capital 2006 Vol.3 No. 2 pp.109-129

著 者: Nonaka, I., Peltokorpi, V.
発表年: 2006年
URL: http://www.inderscience.com/offer.php?id=10326

Objectivity and subjectivity in knowledge management: a review of 20 top articles. Knowledge and Process Management 2006 Vol.13 No.2 pp.73-82

著 者: Nonaka, I., Peltokorpi, V.
発表年: 2006年
URL: https://doi.org/10.1002/kpm.251

ブランド・パーソナリティ構造の円環モデルとその実務への応用『マーケティングジャーナル』2005年 Vol.25 No.2 pp.4-19

著 者: 相内正治 二宮崇 石田茂 阿久津聡
発表年: 2005年

The theory of the knowledge-creating firm: subjectivity, objectivity and synthesis. Industrial and Corporate Change 2005 Vol.14 No.3 pp.419-436

著 者: Nonaka, I., Toyama, R.
発表年: 2005年
PDF: dth058.pdf
URL: https://doi.org/10.1093/icc/dth058

The Theory of the Knowledge-creating Firm; Subjectivity, Objectivity and Synthesis. Industrial and Corporate Change 2005 Vol.14 No.3 pp.419-436

著 者: Nonaka, I., Toyama, R.
発表年: 2005年
URL: https://doi.org/10.1093/icc/dth058

Strategic knowledge creation: the case of Hamamatsu Photonics. International Journal of Technology Management = Journal International De La Gestion Technologique, 30, 3, 248.

著 者: Nonaka, I., Peltokorpi, V., Tomae, H.
発表年: 2005年
URL: http://www.inderscience.com/offer.php?id=6709

残余利益バリュエーション 月次データを用いた実証分析 『会計プログレス』日本会計研究学会編 2005年 Vol. 6 pp.17-33

著 者: 中野誠 松浦良行 大上慎吾
発表年: 2005年

Justification Effects on Consumer Choice of Hedonic and Utilitarian Goods. Journal of Marketing Research, 2005 Vol.42 No.1 pp.43-53

著 者: Okada, E.
発表年: 2005年
PDF: jmkr.42.1.43.56889.pdf
URL: https://doi.org/10.1509/jmkr.42.1.43.56889

Spending Time versus Spending Money. Journal of Consumer Research 2004 Vol.31 No.2 pp.313-323.

著 者: Okada, E. M., Dawn, I. D. G. M. F. K., Hoch, S. J.
発表年: 2004年
URL: https://doi.org/10.1086/422110

College quality and earnings in the Japanese labor market. Industrial Relations Berkeley-, 2004 Vol.43 No.3 pp.595-617

著 者: Ono, H.
発表年: 2004年
PDF: hastef0395.pdf
URL: https://swopec.hhs.se/hastef/abs/hastef0395.htm

The Social Embeddedness of Japanese HRM Practices: The Case of Recruiting, Human Resource Management Review 2003 Vol.13 No.3 pp.439-465

著 者: Robinson, P.
発表年: 2003年
URL: https://doi.org/10.1016/S1053-4822(03)00045-7

The knowledge-creating theory revisited: knowledge creation as a synthesizing process. Knowledge management research & practice 2003 Vol.1 No. 1 pp.2-10

著 者: Nonaka, I., Toyama, R., SpringerLink (Online service)
発表年: 2003年
URL: https://doi.org/10.1057/palgrave.kmrp.8500001

A firm as a dialectical being: towards a dynamic theory of a firm. Industrial and Corporate Change 2002 Vol.11 No,5 pp.995-1009

著 者: Nonaka, I.
発表年: 2002年
URL: https://doi.org/10.1093/icc/11.5.995

Safety in Numbers: Downsizing and the Deinstitutionalization of Permanent Employment in Japan. Administrative Science Quarterly, 2001 Vol.46 No.4 pp.622-654

著 者: Ahmadjian, C.L., Robinson P.
発表年: 2001年
URL: https://www.jstor.org/stable/3094826

Analysis of Credit Spread in Japan’s Corporate Bond Market. The Changing Shape of Fixed Income Markets: A Collection of Studies by Central Bank Economists, BIS Papers 2001 No. 5 pp.113-146

著 者: Hattori, M., Koyama, K., Yonetani, T
発表年: 2001年
URL: https://www.bis.org/publ/bppdf/bispap05d.pdf

Making the Most of Your Company’s Knowledge: A Strategic Framework. Long Range Planning 2001 Vol. 34 No. 4 pp.421-439

著 者: Von Krogh, G., Nonaka, I., Aben, M.
発表年: 2001年
URL: https://doi.org/10.1016/S0024-6301(01)00059-0

Trade-ins, Mental Accounting, and Product Replacement Decisions. Journal of Consumer Research 2001 Vol.27 No.4 pp.433-446.

著 者: Okada, E.M.
発表年: 2001年
PDF: 319619.pdf
URL: https://doi.org/10.1086/319619

知識管理から知識経営へ : ナレッジマネジメントの最新動向 『人工知能学会誌 』2001 人工知能学会 編 16巻 1号 pp.4-14

著 者: 野中郁次郎 梅本勝博
発表年: 2001年

Statistical Methodologies for the Market Risk Measurement. Asia-Pacific Financial Markets 7 2000 pp.305-319

著 者: Miura, R., Oue, S.
発表年: 2000年
URL: https://doi.org/10.1023/A:1010077117199

SECI, Ba and Leadership: a Unified Model of Dynamic Knowledge Creation. Long Range Planning Vol.33 No.1 pp.5-34

著 者: Nonaka, I., Toyama, R., Konno, N.
発表年: 2000年
URL: https://doi.org/10.1016/S0024-6301(99)00115-6

A firm as a knowledge-creating entity: a new perspective on the theory of the firm. Industrial and Corporate Change Vol.9 No.1 pp.1-20

著 者: Nonaka, I., Toyama, R., Nagata, A.
発表年: 2000年
PDF: Nonaka ICC.pdf
URL: https://doi.org/10.1093/icc/9.1.1

Statistical Methodologies for the Market Risk Measurement. Asia Pacific Financial Markets 2000 Vol. 7 No.4 pp.305-319

著 者: Miura, R., Oue, S.
発表年: 2000年

Knowledge Management in Action: GE における知的資本の活用 『ナレッジマネジメント研究年報』1999年 pp.1-14

著 者: 一條和生
発表年: 1999年

Japanese Organizational Knowledge Creation in Anglo-American Environments. Prometheus, Dec. 1998, Vol. 16 No. 4 pp.421-439

著 者: Nonaka, I., Ray, T., Umemoto, K.
発表年: 1998年
URL: https://doi.org/10.1080/08109029808629292

The 'ART' of knowledge: Systems to capitalize on market knowledge. European Management Journal, December 1998, Volume 16, Issue 6, pp.673-684

著 者: Nonaka, I., Reinmoeller, P., Senoo, D.
発表年: 1998年
URL: https://doi.org/10.1016/S0263-2373(98)00044-9

Organizational Capabilities in Product Development of Japanese Firms: A Conceptual Framework and Empirical Analyses. Organization Science Vol. 9 No. 6 (Nov. - Dec., 1998) pp. 699-718

著 者: Kusunoki, K., Nonaka, I., Nagata, A.
発表年: 1998年
URL: https://doi.org/10.1287/orsc.9.6.699

「イノベーションを支える人々:日本企業における技術開発リーダーのキャリアと組織的相互作用の分析 『日本労働研究雑誌』1998年8月458号 pp.12-24

著 者: 楠木建
発表年: 1998年
URL: https://db.jil.go.jp/db/ronbun/zenbun/F1999020006_ZEN.htm

The Concept of ‘Ba’ : Emerging Foundation of Knowledge Creation. California Management Review 1998 Vol.40 No.3 pp.40-54

著 者: Nonaka, I., Konno, N.
発表年: 1998年
URL: https://doi.org/10.2307/41165942

新製品開発における競争と協調の戦略 『マーケティングジャーナル』1998 Vol.69 pp.62-74

著 者: 大薗恵美
発表年: 1998年

Managing Cross-divisional Interconnections to Create Knowledge-based Competence in a Multi-divisional Firm. Proceedings of the Strategic Management Society New York: John Wiley and Sons 1998, pp.151-166.

著 者: Ichijo, K.
発表年: 1998年

Develop knowledge activists! European Management Journal Vol. 15, No. 5 October 1997 pp.475-483

著 者: Von Krogh, G., Nonaka, I., Ichijo, K.
発表年: 1997年
PDF: 1-s2.0-S0263237397000285-main.pdf

Approximate single linkage cluster analysis of large data sets in high-dimensional spaces. Computational Statistics & Data Analysis1997 Vol.23 No.1 pp.29-43

著 者: Eddy, W.F., Mockus, A, Oue, S.
発表年: 1997年

Dynamic Three-Dimensional Display of U.S. Air Traffic. Journal of Computational and Graphical Statistics 1995 Vol.4 No.4 pp.261-280

著 者: Eddy, W. F., Oue, S.
発表年: 1995年

A Dynamic Theory of Organizational Knowledge Creation. Organization Science 1994 Vol.5 No.1 pp.14-37

著 者: Nonaka, I.
発表年: 1994年

Managing innovation as a self-renewing process. Journal of Business Venturing, September 1989 Volume 4 Issue 5 pp.299-315

著 者: Nonaka, I., Yamanouchi, T.
発表年: 1989年
URL: https://doi.org/10.1016/0883-9026(89)90003-7

Culture and Strategic Issue Categorization Theory. Management iIernational Review 1988 Vol. 28 No. 3 pp.6-10

著 者: Sallivan, J., Sullivan, J., Nonaka, I.
発表年: 1988年
URL: https://www.jstor.org/stable/40227887

Self-renewal of the Japanese firm and the human resource strategy. Human Resource Management Spring 1988 Volume 27 Issue 1 pp.45-62

著 者: Nonaka, I.
発表年: 1988年
URL: https://doi.org/10.1002/hrm.3930270103

The Application of Organizational Learning Theory to Japanese and American Management. Journal of International Business Studies 1986 Vol. 17 No. 3 pp. 127-147

著 者: Sullivan, J.J., Nonaka, I.,
発表年: 1986年
URL: https://link.springer.com/article/10.1057/palgrave.jibs.8490805

Assessing the Impact of Country of Origin on Product Evaluations: A New Methodological Perspective. Journal of Marketing Research November 1985 Vol. 22 No. 4 pp.388-396

著 者: Johansson, J. K., Douglas, S. P., Nonaka, I.
発表年: 1985年
PDF: 3151584.pdf
URL: https://doi.org/10.2307/3151584

Japanese Management: What About the "Hard" Skills? The Academy of Management Review April 1985 Vol. 10 No. 2 pp. 181-191

著 者: Nonaka, I., Johansson, J.K.
発表年: 1985年
PDF: 257961.pdf
URL: https://doi.org/10.2307/257961

Japanese Export Marketing: structures, Strategies, Counterstrategies. International Marketing Review 1983 Vol. 1, No. 2 pp.12-25

著 者: Johansson, J. K., Nonaka, I.
発表年: 1983年
PDF: 10-1108_eb008248.pdf
URL: https://doi.org/10.1108/eb008248

Marketing management, its environment, and information processing: a problem of organizational design. Journal of Business Research 1979 Vol. 7 No. 4 pp.277-300

著 者: Nonaka, I., Nicosia, F. M.
発表年: 1979年
PDF: 1-s2.0-0148296379900080-main.pdf
URL: https://doi.org/10.1016/0148-2963(79)90008-0