Thought Leadershipアソシエイトディレクター
専攻分野
行動意思決定理論、消費者選択モデリング、消費者心理学担当授業
Customer Behavior (MBA), Advanced Research Positioning (DBA),Advanced Research Method: Modelling (DBA)
- eokada@ics.hub.hit-u.ac.jp
略歴
プリンストン大学で学士(経済学)、ダートマス大学タックビジネススクールでMBA、ペンシルバニア大学ウォートンスクールで博士号を取得。
メリルリンチでの投資銀行業務やGEキャピタルでのプロジェクトファイナンスの業務経験もある。
ワシントン大学、ハワイ大学、ペンシルバニア大学ウォートンスクールで教員を務めた後、現職。
Journal of Consumer Research, Journal of Marketing, Journal of Marketing Research, Marketing Science などの最高学術誌にて、多くの研究を発表している。
主な論文
Okada, Erica Mina (2019), “Differential Construal of Exercise versus Diet and Implications for Weight Control,” Journal of Consumer Research, 4 (October), 528-544.
Okada, Erica Mina (2010) “Uncertainty, Risk Aversion and WTA versus WTP” Marketing Science, v.29 n.1.
Okada, Erica Mina and Eric L. Mais (2010) “Framing the Green Alternative for the Environmental Conscious Consumer” Sustainability, Accounting, Management and Policy Journal, v.1 n.2.
Love, Edwin, Mark Staton, Christopher N. Chapman and Erica Mina Okada (2010) “Regulatory Focus as a Determinant of Brand Value” Journal of Product and Brand Management, v.19 n.7.
Okada, Erica Mina (2006) “Upgrades and New Purchases,” Journal of Marketing, v.40 n.7.
Okada, Erica Mina (2005) “Justification Effects on Consumer Choice of Hedonic and Utilitarian Goods,” Journal of Marketing Research, v.42 n.1.
Okada, Erica Mina and Stephen Hoch (2004) “Spending Time Versus Spending Money,” Journal of Consumer Research, v.31 n.2.
Okada, Erica Mina (2001) “Trade-ins, Mental Accounting, and Product Replacement Decisions,” Journal of Consumer Research, v.27 n.4.